[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان صبح امروز در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مراسم‌ها و برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با محوریت مردم برگزار می‌شود، گفت: در طول دهه فجر سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: از این میزان ۷۶۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان عمرانی و ۷۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان اقتصادی است.

به گفته استاندار سمنان، در قالب بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای یک هزار و ۵۱۶ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال فراهم می‌شود.

هاشمی با اشاره به رشد ۹۵ درصدی از لحاظ تعداد پروژه‌های عمرانی و رشد ۱۴۰درصدی از لحاظ ریالی نسبت به سال گذشته، بیان کرد: ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در دهه فجر به بهره‌برداری رسید که در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۶۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به رشد ۱۳۱ درصدی از لحاظ تعداد پروژه‌های اقتصادی و رشد ۳۵۳ درصدی از لحاظ ریالی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: ۳۲ پروژه با اعتبار ۴۵۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در دهه فجر به بهره‌برداری رسید که در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان تصریح کرد: ۱۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۴۳ میلیارد تومان در سمنان، ۱۶۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲۷ میلیارد تومان در شاهرود، ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان در دامغان، ۶۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان در گرمسار، ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان در مهدی‌شهر، ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان در سرخه، ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در آرادان و ۱۰۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در میامی افتتاح خواهد شد.

هاشمی با اشاره به برکات سفر ریاست‌جمهوری به سمنان، گفت: اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان ۱۰۰درصد جذب شده که پروژه‌های دهه فجر نیز از این اعتبارات به بهره‌برداری خواهند رسید.

هاشمی از تفاهم‌نامه ۷ هزار میلیاردی برای خرید ناوگان برون‌شهری خبر داد و گفت: تاکنون چندین دستگاه خریداری شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۷۱ واحد راکد در سطح استان اظهار کرد: با فعالیت واحدهای راکد یک هزار و ۸۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

استاندار سمنان در خصوص ساخت واحدهای مسکن نهضت ملی، گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن باید در استان ساخته شود که ۳۰ هزار واحد آن مختص شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار آن در مابقی شهرستان‌ها است که توسط اداره راه و شهرسازی سمنان و شاهرود کار عملیاتی آن انجام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ۷ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن کار ساخت آن آغاز شده است.

هاشمی با بیان اینکه باید تا پایان سال برای ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر اشتغال‌زایی اجرایی شود، افزود: تاکنون برای ۱۳ هزار و ۵۹۳ نفر اشتغال فراهم شده که ۱۲۰درصد از تعهد اشتغال‌زایی استان محقق شده است.

استاندار سمنان از ثبت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به نام میراث فرهنگی با امضای ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با تحویل میراث فرهنگی، این کاروانسرا برای بازدید عموم مردم بازگشایی خواهد شد.

استاندار سمنان درخصوص اتحادیه جاده ابریشم، اظهار کرد: این اتحادیه ۴۰ عضو دارد که ۲۰ عضو آن از چین و مابقی هم از کشورهای حاشیه‌ای هستند که سمنان یکی از اعضای اتحادیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه توسعه حرم امامزاده یحیی (ع) سمنان بیان کرد: کلنگ این پروژه توسط شهرداری زده شده است.

هاشمی با اشاره به افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان استان، تصریح کرد: سال گذشته از کشاورزان هر کیلو گندم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شد که امسال میزان قیمت خریداری گندم به ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

وی همچنین افزود: با افزایش قیمت خرید گندم، امسال ۶۴ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل دولت شد.

هاشمی با اشاره به حمایت از عشایر و دامداران استان، گفت: ۴۳هزار راس دام سبک خرید تضمینی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۳۵۷ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت به دامداران پرداخت شده است.

استاندار سمنان از افتتاح مرکز به‌نژاد دامی در استان تا پایان سالجاری خبر داد.

[ad_2]

منبع

Shares: