[ad_1]

من با دستان خودم این خانه را ساخته‌ام

حمیدرضا یوسفیه ساکن یکی از بلوک‌های مسکن مهر که قرار است توسط مسئولین تخریب شود ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت و انتقاد شدید از عملکرد مسئولان در این خصوص گفت: من به‌هیچ‌وجه از این ساختمان جابه‌جا نخواهم شد، چون هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد و با این مبلغ وامی که به ما قرار است پرداخت شود هیچ خانه و ملک اجاره‌ای در سمنان نمی‌توان پیدا کرد.

یوسفیه در ادامه افزود: من ۱۰ سال است در این ساختمان سکونت دارم چرا بعد از ۱۰ سال تازه مسئولان از خواب غفلت بیدار شدند و فهمیدند این ساختمان از لحاظ ایمنی مشکل دارد و یا زمین آن در حال نشست است، تا الآن مسئولان خواب بودند؟

این ساکن مسکن مهر ابراز کرد: زمانی که من این ساختمان را تحویل گرفتم نیمه‌کاره بوده است، من و سایر همسایگان با دستان خودمان و با هزینه‌های شخصی این ساختمان را تکمیل کردیم و ۱۳ سال قسط به بانک مسکن دادم که جبران این ضرر و زیان امروز ما با چه کسی است؟

یوسفیه که خود مدیر ساختمان است با بیان اینکه با ۳۰۰ میلیون وامی که قرار است داده شود امکان اجاره و رهن خانه با قیمت‌های نجومی در سمنان وجود ندارد، افزود: برای این مبلغ وام اقساطی ۴ میلیونی تعریف‌شده است که پرداخت آن قطعاً در توان ما نیست و اینکه مشخص نیست چه زمانی قرار است به ما خانه جدید را تحویل دهند و باید تا چه زمانی با توجه به تورم روزافزون قیمت مسکن اجاره‌نشین باشیم.؟

وی خاطرنشان کرد: قرار است به‌جای این خانه زمینی در نزدیکی پارک سوکان که اصلاً محل مناسبی برای زندگی نیست داده شود و قطعاً در نزدیک پارک سوکان هیچ دسترسی به شهر وجود ندارد و در آن منطقه اکثراً اتباع ساکن هستند.

این ساکن مسکن مهر تصریح کرد: قیمت تمام‌شده این ساختمان ۳۸۰ میلیون خواهد بود که قسط این مبلغ نیز ماهی ۴ میلیون تومان است و این دو قسط در کنار هم در مجموع ۸ میلیون خواهد شد که در توان کسی که به‌عنوان قشر ضعیف جامعه در این منطقه ساکن است، نخواهد بود.

جبران خسارت‌های ما با کیست؟

خانم طبسی دیگر مالک مسکن مهر نیز ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه من هرگز خانه و زندگی خودم را ترک نمی‌کنم بیان داشت: هیچ‌کس به داد ما نمی‌رسد و حرف ما به جایی نمی‌رسد کسانی‌ که ۱۰ سال پیش این ساختمان را نیمه‌کاره و ناایمن ساختند، امروز فراری هستند و ما به آن‌ها دسترسی نداریم؟

وی همچنین ابراز کرد: متأسفانه یک دو دستگی بین ساکنین مسکن مهر پیش‌آمده و عده‌ای برای تخلیه و ترس از جان عزیزانشان به ما فشار می‌آورند درحالی‌که ما جایی برای رفتن نداریم، درحالی‌که عده‌ای می‌خواهند این وام را بگیرند و به‌ خانه‌های خودشان در روستا بروند و این مبلغ را پس‌انداز کنند، ولی برای ما که تمام‌کار زندگی ما در سمنان است و امکان رفتن به‌جای دیگر را نداریم باید فکری شود؟

طبسی در ادامه افزود: ۱۰ سال پیش این خانه را به قیمت ۲۵ میلیون نیمه‌کاره خریدیم و به‌اندازه قیمت همین خانه خرج کردیم تا شبیه امروز شود و حالا به ما می‌گویند اینجا ناایمن است جبران خسارت‌های این چند سال با چه کسی است؟

وی با بیان اینکه تمام مسئولین از فرماندار تا دادستان اینجا آمدند و وضعیت ما را دیدند ولی هیچ‌کس به ما وعده‌ی قابل قبولی نداده است، ابراز کرد: متأسفانه ما دیگر به هیچ‌کس اعتماد نداریم و حرف کسی را قبول نمی‌کنیم تنها از مسئولین‌ می‌خواهیم همچنان که ما اینجا ساکن هستیم ایمن‌سازی را انجام دهند و ما را آواره نکنند.

وی همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر به ما وعده دادند که بعد از بازسازی این ساختمان‌ها مجدد در همین مکان ۸ طبقه ساخته می‌شود و ما می‌توانیم مجدد در این نقطه ساکن شویم و حال سؤال اینجاست که اگر اینجا زمین نشست کرده است چطور می‌شود مجدد ۸ طبقه ساخته شود؟

مسئولین به ما تضمین بدهند

حسن زراعی توضیح داد: ساختمان‌های دیگر مسکن مهر چون پایان کار و سنددارند باوجود آنکه مشکلاتشان نسبت به این ساختمان بسیار بیشتر است اما با آن‌ها کاری ندارند و ما به خاطر اینکه نیمه کار تحویل گرفتیم و سند نداریم باید تخلیه کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: مهندس ناظری که اینجا را ساخته متأسفانه جوابگو نیست و ما حداقل می‌خواهیم منصفانه با ما رفتار کنند و با همین قیمت خانه در داخل شهر به ما بدهند.

زراعی با بیان اینکه امکان خریدوفروش و معامله خانه‌های ما را ممنوع کرده‌اند، بیان داشت: ترک‌هایی که در ساختمان وجود دارد ربطی به سازه ساختمان ندارد و روی کار است.

این مالک ساختمان مسکن مهر بیان کرد: ۳۳۰ واحد درمجموع این سه بلوک آواره می‌شوند و امکان اجاره این تعداد خانه در داخل سمنان وجود ندارد.

زراعی در نهایت از مسئولین خواستار شد که حداقل به ما خانه‌ای جدید در همین منطقه مسکن مهر بدهند و یا تضمین بدهند که خانه‌ای مناسب تحویل می‌دهند در غیر این صورت ما خانواده‌ی خودمان را آواره نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: