[ad_1]

به گزارش مرآت؛ مقایسه آمارهای هفته گذشته منتشر شده در سامانه سمفا  نسبت به یک هفته قبل از آن نشان می‌دهد سینماهای سراسر کشورمان تقریبا ۲۲ درصد شاهد افت فروش بلیت بوده‌اند.

مقایسه آمارهای موجود در سامانه فروش بلیت سینماها در سومین هفته از دی ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، سینماهای سراسر کشور مجموعاً ۱۷۶ هزار و ۱۱۲ قطعه بلیت فروخته‌اند که اگر این آمار را با هفته دوم همین ماه مقایسه کنیم می‌بینیم روند تقاضای خرید بلیت سینما از سوی مخاطبان شاهد کاهش ۲۲ درصدی بوده و نکته جالب توجه اینجاست که در همین دوره روند افزایش تعداد سانس‌های نمایش را با حدود ۲۰۰ سانس اضافه شاهد هستیم.

بررسی دقیق‌تر ده فیلم برتر جدول فروش هفته مورد نظر نشان می‌دهد “بخارست” با حفظ جایگاه نخست خود با ۶۰ هزار و ۳۷۸ قطعه بلیت فروخته شده با درآمدی معادل ۱ میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان همچنان پیشتاز فروش بلیت است، این درحالی است که “ملاقات خصوصی” با دو پله صعود نسبت به هفته قبل خود توانسته ۴۹ هزار و ۵۸۳ نفر را به سینما‌ها بکشاند تا با رقمی معادل ۱ میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروش در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌های سینمای ایران در سومین هفته دی ماه ۱۴۰۱ قرار گیرد.

از سوی دیگر در ادامه مقایسه آمارهای فروش می‌بینیم انیمیشن “لوپتو” نسبت به هفته قبل با ۳ هزار و ۸۶۱ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۸۹۸ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان یک پله سقوط را تجربه کرده باشد و در جایگاه سوم قرار گیرد و به دنبال آن دیگر انیمیشن پرفروش هفته‌ گذشته یعنی “پسر دلفینی” با ۱۵ هزار و ۸۹۱ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۴۳۶ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۵۰تومان شاهد یک پله صعود جایگاه بوده و در رتبه چهارم جدول این هفته قرار گرفته است.

این درحالی است که تازه واردی به نام “چپ راست” در همین دوره زمانی توانسته با ۹  هزار و ۸۹۲ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان شروع نسبتاً مناسبی را تجربه کرده و در جایگاه پنجم فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سومین هفته دی ماه ۱۴۰۱ قرار گیرد و به دنبال آن “انفرادی” با ۱۱ هزار و ۶۷۰ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۳۵۶ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان در جایگاه ششم قرار گرفته است.

اما هفتمین رتبه جدول مورد نظر ما این هفته به “جزیره فضایی” رسیده که نسبت به ۷ روز قبل با ۱۱  هزار و ۴۱ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۳۰۶ میلیون ۵۰۴ هزار تومان توانسته جایگاه خود را حفظ کند. این درحالی است “بام بالا” با دو پله سقوط نسبت به دومین هفته دی ماه جاری تنها ۹ هزار و ۳۷۲ قطعه بلیت فروخته و درآمدی معادل ۲۱۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ داشته و اکنون در جایگاه هشتم جدول قرار گرفته است.

“ابلق” ساخته نرگس آبیار این هفته با ۲ هزار و ۶۰۴ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۸۷ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان شاهد یک رتبه سقوط در جدول هفتگی بوده و اکنون در جایگاه نهم قرار گرفته است و به دنبال آن دهمین جایگاه جدول هفتگی به “دوزیست” با یک هزار و ۸۲۰ قطعه بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۶۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

این درحالی است بررسی دقیق‌تر این اعداد و ارقام از ده فیلم پرفروش سومین هفته دی ماه ۱۴۰۱ شمسی  اگرچه می‌توانند روند جذب مخاطبان را در دوره اکران آنها به نمایش بگذارد اما واقعیت امر اینجاست که می‌توانیم از جابه‌جایی اسامی فیلم‌ها در جدول سه هفته اخیر و مقایسه آنها به این نتیجه برسیم که این هفته تقریباً ۸۰ درصد فیلم‌های پرمخاطب ژانر کمدی داشته‌اند.

تسنیم

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: