[ad_1]

علی کارگر، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به ابعاد شخصیتی گسترده شهید حاج قاسم سلیمانی و تاثیرگذاری او در ایجاد اتحاد بین کشورهای منطقه گفت: اصلی‌ترین جنبه از شخصیت این اسطوره مقاومت قدرت تاثیر گذاری او برمخاطبینش است که نشات گرفته از اخلاص ایمان و نگاه معنوی وی است.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی همانطور که دید واقع بینانه‌ای نسبت به جریانات سیاسی و آسیب دیدگان فرهنگی داشت در مورد مسائل منطقه‌ای هم با یک نگاه اتحاد در برابر یک دشمن مشترک شیعه و سنی و کرد و غیرکرد را کنار یکدیگر جمع می‌کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: معتقد کردن روسیه برای مبارزه با داعش در سوریه و همچنین جلوگیری از حرکت بارزانی برای تجزیه کردستان عراق و برگزاری رفراندوم و همچنین مجاب کردن طالبان به اقدام علیه آمریکا نمونه‌هایی از اقدامات دیپلماسی وی در منطقه بود.

بنا به گفته کارگر تاثیر عمیق حاج قاسم بر تحولات منطقه کاملا برای دشمن شناخته شده بود و به همین خاطر اقدام به ترور این شخصیت برجسته کرد که البته به خواست خداوند دشمن باز هم در محاسبات خود دچار اشتباه شد.

وی تاکید کرد : براساس نظر بسیاری از استراتژیست‌های برتر دنیا حاج قاسم در مقام یک ژنرال برجسته قابل تقدیر است و برخلاف تصور دشمنان پس از شهادت ایشان جبهه مقاومت نه‌ تنها گسسته نشد بلکه استوارتر و با رویش‌های تازه در حرکت است.

وی در مورد اغتشاشات اخیر و تاسی از مکتب شهید سلیمانی برای چاره اندیشی در مقابل این آسیب‌های فرهنگی گفت: شهید سلیمانی در عین‌حال که یک شخصیت کاملا انقلابی و دینی بود، نسبت به آسیب های اجتماعی بدون سوگیری وارد می شد و همانطورکه در جمله معروف وی می‌توان این‌ موضوع را دریافت که دختر کم حجاب هم فرزند ماست و در قبال تربیت و هدایت وی ما مسئول هستیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در نهایت اذعان کرد:اگر بتوانیم برای حل معضلات فرهنگی جامعه تجمیع این دو نگاه را در کنار هم دریابیم بسیاری از مشکلات به مرور زمان و با عنایت الهی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: