[ad_1]

قاسم حبیب زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مرات با اشاره به تاریخ نگاری وقایع انتخابات ۸۸، اظهار داشت: فضای دو قطبی که میان دو جناح در طول مناظرات انتخاباتی که نمایندگان آن دو جناح بدون در نظر گرفتن تبعات امنیتی مسائلی که آنها را بیان می کردند، شکل گرفت؛ پس از انتخابات و توسط میرحسین موسوی و سایر افرادی که در طول تاریخ ۳۰ ساله انقلاب تا آن روز در هر کسوت و لباسی در نظام جمهوری اسلامی مسئول بودند، بدون در نظر گرفتن وحدت و انسجام ملی و صرفاً با در نظر گرفتن منافع جناحی خود تبدیل به فتنه ۸۸ شد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه سران فتنه کشور را قریب به ۹ماه به آشوب کشاندند، ابراز داشت: سه عامل مهم در آن مدت ۹ ماهه باعث شد تا حماسه ۹دی خلق شود و آن عوامل روشنگری های مداوم رهبر انقلاب، آگاهی‌بخشی و نهضت روشنگری که توسط بسیجیان در جامعه در طول روشنگری رهبری اتفاق افتاد و پای کار آمدن خیل عظیم مردم بود.

وی در ادامه بیان کرد: تجمع باشکوه ۹ دی مردم در تهران و سایر شهرهای کشور باطل السحر ۹ماه اغتشاش و آشوب و غبار فتنه بود که عناصر خبیث بیرونی و برخی عناصر ناگاه و بعضاً معاند داخلی ایجاد کرده بودند.

حبیب زاده با اشاره به دیدار سال گذشته اعضای ستاد گرامیداشت شهید سلیمانی با رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان به اعضای ستاد، عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی امتی ترین و ملی ترین فرد در کشور بود.

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: شهید سلیمانی از این جهت که برای امت اسلامی در سوریه، افغانستان، عراق، یمن، لبنان، فلسطین و هرکجا که می توانست به نمایندگی از انقلاب و نظام اسلامی جان فدا باشد؛ کمک می کرد، امتی ترین شخصی محسوب می شود.

وی با اشاره به شخصیت بی بدیل شهید سلیمانی از منظر ملی و لزوم تبیین این بُعد از شخصیت او، عنوان کرد: شهید سلیمانی نه تنها بر اساس آرمان‌های انقلاب بلکه عملکردی شاخص بر اساس منافع ملی و در جهت تامین امنیت ایران داشته است.

حبیب زاده با بیان اینکه بی طرف ماندن در عرصه بین‌الملل نشانه بی عرضگی و بزدلی یک کشور در حوزه سیاست خارجی است، خاطرنشان کرد: هنگامی که از ۱۵ کشور اطراف ایران ۲ کشور در اشغال و ۱۳ کشور در سیطره نظامی آمریکا بود و با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک کشورمان به هیچ وجه عاقلانه نبود و عاقلانه نیست که نسبت به تحولات منطقه بی تفاوت ماند و این بی تفاوت نماندن کاری بود که شهید سلیمانی انجام می داد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به سردمداری شهید سلیمانی در حفظ و حراست از منافع و امنیت ملی کشور، تاکید کرد: به همین اعتبار شهید سلیمانی قهرمانی ملی برای نسل حاضر و نسل های آتی کشور است.

وی افزود: ملی گرایی اگر همراه با اسلام خواهی باشد نه تنها مسئله بدی نیست بلکه خود از آموزه‌های اسلامی بوده و نشانه ایمان است.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه باید از جناح بندی و دو قطبی سازی در جامعه پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های شهید سلیمانی منع افراد از دسته بندی سایرین در جناح های سیاسی و اعتقادی مختلف بود و این منش نیاز امروز، دیروز و فردای جامعه است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب و تعبیر رهبر انقلاب از در محاصره تبلیغاتی بودن انقلاب اسلامی، ابراز داشت: وظیفه ما و به خصوص جوانان این است که با هم افزایی در جامعه و تبیین مسائل برای عموم جامعه به کمک یکدیگر این محاصره را بشکنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: