[ad_1]

به گزارش مرات، مصطفی مرادی در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با کارگروه میامی به میزبانی فرمانداری این شهرستان بیان کرد: رویکرد این کارگروه این است که بتوانیم مسائل فرهنگی، سلامت و خانواده را در شهرستان‌های استان تا آنجا که امکان دارد با استفاده از امکانات مدیران شهرستانی احصا و پیش ببریم اما جایی که نیاز به مداخله مسئولان استانی داریم، می‌بایست جلسات مشترک استانی و شهرستان‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه از این پس در کارگروه اجتماعی، مدیران کل مرتبط با مسائل هر شهرستان دعوت خواهند شد تا بتوانیم نشست‌ها را کاربردی تر پیگیری کنیم، افزود: مدیریت موضوعات مرتبط با حوزه اجتماعی و فرهنگی هر شهرستان از جمله رویکردهای ما در این حوزه است.

دبیر کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با بیان اینکه این کارگروه تا کنون هشت نشست را در سال جاری برگزار کرده است، بیان کرد: موضوعاتی مانند سیاست‌های کلی جمعیت، طلاق، اعتیاد و مناسبت‌هایی مانند هفته حجاب، هفته دخانیات و … از جمله مباحثی است که در اولویت‌های کاری کارگروه قرار دارد.

مرادی با بیان اینکه سلامت بخشی از دغدغه‌های کارگروه اجتماعی استان سمنان است، تاکید کرد: نظارت بر کشتارگاه‌ها و سلامت غذای مورد نیاز جامعه در استان سمنان از جمله مصوبات و مسائلی بوده که تلاش کردیم در کارگروه اجتماعی استان آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که جلسات کارگروه اجتماعی کاربردی تر باشد، افزود: در شهرستان میامی امیدواریم که در حوزه نشاط اجتماعی بتوانیم شاهد احصای ظرفیت‌ها و پیشنهاد برنامه‌های مختلف باشیم از سوی دیگر تاکید ما در کارگروه، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بخش‌های مختلف است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه جمعیت زیاد روستایی شهرستان میامی یک امکان و ظرفیت برای کمک گرفتن از سازمان‌های مردم نهاد در راستای اشاعه مشارکت‌های مدنی است، گفت: با توجه به سیاست‌های حوزه جمعیت و ستاد جمعیت انتظار این است که مسائل مرتبط با بهداشت و درمان و پوشش بیمه‌ای در شهرستان میامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: