[ad_1]

به گزارش مرآت،سید محمدرضا هاشمی ضمن اشاره به ضرورت نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های دستگاه‌های اجرایی سراسر استان سمنان، تاکید کرد: دو هزار و ۱۱۸ کنتور هوشمند تاکنون در استان نصب شده اما بازهم باید پیگیری‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم تمام چاه‌ها را مجهز به کنتورهای هوشمند کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید استانداری سمنان ۱۶۰ حلقه چاهی است که در مجموعه ارگان‌های اداری استان قرار دارد، ابراز کرد: تا پایان بهمن ماه این چاه‌ها باید به کنتورهای هوشمند مجهز شوند.

استاندار سمنان گفت: چاه‌های هوشمند قابل برنامه ریزی هستند در نتیجه اگر قرار باشد بیش از آن میزان آبی که در پروانه بهره برداری آنها ذکر شده، برداشتی انجام شود، آب چاه به صورت خودکار قطع خواهد شد و این موضوع سبب می‌شود تا مانع اضافه برداشت از منابع آبی شویم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از راهبردهای ما در کنار تأمین آب تاکید بر مصرف و مدیریت بهینه است، گفت: برای تغذیه منابع آبی زیرزمینی استان سمنان انجام طرح‌های آبخیزداری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکید ما برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کنار تأمین منابع آبی، مقابله با سیلاب‌ها و جمع‌آوری آب‌های سطحی است، تاکید داشت: در کنار تقویت سفره‌های آب زیرزمینی اجرای این دست طرح‌ها، به مقابله هدر رفت آب ارزشمند استان نیز منجر می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تزریق منابع آبی زیرزمینی سبب تقویت چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها می‌شود، گفت: اصلاح نحوه کشت محصولات کشاورزی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه‌ای نیز محورهایی است که بر روی آنها تاکید داریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: