[ad_1]

به گزارش مرآت؛ سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان، با اشاره به عملکرد تبصره ۱۸ بودجه شامل تسهیلات تولید و اشتغال که در اختیار تمام استان های کشور قرار گرفته تا بتواند کمک حال تولید و ایجاد کار باشد، ابراز کرد: خوشبختانه این این شاخص ما ۱۲۰درصد پرداختی داشته ایم.

وی با بیان اینکه ۸۲۴ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ به واحد های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری پرداخت شده در حالی که این میزان ۲۰ درصد هم مازاد بر سهمیه استان سمنان در این تسهیلات بود، افزود: سهم استان کمتر از ۶۵۰ میلیارد تومان بود اما شاهد هستیم که با عملکرد خوب دستگاه های اجرایی و همکاری بانک ها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه این تسهیلات در راستای رفع مشکلات واحد های تولیدی و خدماتی مشکل دار استان سمنان و ارتقای اشتغال پرداخت می‌شود، ابراز کرد: پرداخت ۲۲ درصد بیش از سقف تعیین شده برای استان از تسهیلات تبصره ۱۸ نشان می دهد که عزم خوبی در استان برای حمایت از تولیدگران و فعالان عرصه خدماتی به خصوص گردشگری وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه در کنار تبصره ۱۸ اشتغال و تولید تسهیلات ماده ۱۶ شامل اشتغال و تولید روستایی نیز در استان سمنان پرداخت می‌شود، گفت: خوشبختانه از این تسهیلات هم استقبال خوبی صورت گرفته و شاهد پرداخت وام ها به تولیدگران و اشتغال آفرینان هستیم.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تبصره ۱۶ برای استان اختصاص یافته است، ابراز کرد: اولویت ما برای این تسهیلات مشاغل روستایی مناطق محروم هستند چرا که اعتقاد داریم اگر می خواهیم جمعیت را در روستاها قرار دهیم باید زیرساخت ایجاد اشتغال را فراهم کنیم از سوی دیگر روستا باید محور تولید باشد و لذا اولویت ما در استان، روستاها و اشتغال زایی در آنها است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: