[ad_1]

عضوهیات علمی دانشگاه و رئیس انجمن زنان انقلاب اسلامی:

لاله افتخاری، عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس انجمن زنان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت ؛ با اشاره به حوادث اخیر در کشور و استفاده ابزاری دشمن از زنان جامعه اسلامی گفت: متاسفانه سو استفاده دشمن از زنان و فریب دادن آنها به کررات در طول تاریخ بشریت رخ داده است و برخی نیز با دشمن همسو شده و در زمین آنها بازی کرده اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه افزود: فضای مجازی امروز ابزاری برای دشمنی دشمن است و این فضای آلوده موجب مسموم شدن افکار و شبهه افکنی در اذهان مردم می شود.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای تنها ابزار برای شناختن حق از باطل در دنیای وارونه مجازی است ، بیان داشت: متاسفانه دشمن آنقدر با جسارت در فضای مجازی شبهه افکنی میکند که باورو اعتقاد افراد را تحت تاثیرقرار می دهد و جهاد تبیین به فرموده رهبری تنها ابزار نجات از بهه افکنی دشمن است.

بنا به گفته افتخاری در روزهای آشوب شاهد رفتار های هنجار شکنانه و دور از شانی از سوی برخی زنان بودیم که قطعا با تبیین درست هویت زن مسلمان ایرانی به خودش باز میگردد.

وی با اشاره به برخی شعارهای مطرح شده در حوادث اخیر بیان کرد: لفظ شعارهایی مانند زن زندگی ازادی و یا شعارهایی مانند جهاد نکاح اگرچه ظاهر زیبایی دارند اما در باطن به ساحت زن توهین کرده  و شخصیت زن را لگد مال می کنند.

این فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: دشمن با بهره گیری از این واژگان سر زن و دختر مسلمان کلاه گذاشت تا روسپیگری و فساد و ابتذال را نصیب انها کند و به اهداف شوم خود دست یابد.

رئیس انجمن زنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن در حالیکه ما را در مورد نیازهای اساسی بشریت یعنی دارو و کالا تحریم کرده اما در مقابل  به دنبال دسترسی اسان مردم ما به فضای مجازی است این دوگانگی نشان دهنده فریب کاری آنها و تلاش برای اضمحلال بنیان خانواده است.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی می بایست در کشور ما هرچه سریعتر انجام گیرد بیان داشت: ساماندهی این فضا یقینا به حل بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر کمک می کند و مسائلی مانند سبک زندگی غربی و یا مشکلات اقتصادی و نیز از طریق ساماندهی فضای مجازی امکان پذیراست.

وی همچنین بهره گیری ازفضای پاک مجازی را فرصتی برای بانوان علاقه مند به این حوزه دانست و افزود: فضای مجازی می تواند ابزاری برای هویت تازه زنان مسلمان ایرانی محسوب می شود که از طریق آن  با صراحت بیشتری به ابراز عقاید و نظرات خود بپردازند، تجربیات و دانسته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و با بهره گیری از داشته های دیگران به ترسیم راهی تازه در اندیشه های خود بپردازند.

افتخاری با بیان اینکه نظام سلطه بر روی زن و خانواده به مثابه یک نقطه مؤثر فرهنگی متمرکز شده است، تاکید کرد: دستگاه رسانه‌ای گسترده، فضای مجازی، تبلیغات و پول‌های هنگفتی که در این راه خرج می‌شوند، در واقع هویت زن مسلمان انقلابی و مادر مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و اگر چه در سال‌های اخیر در این زمینه کمی دچار انفعال شده‌ایم اما هنوز هم موضوع زنان، یک مقوله زنده و پایدار در نظام اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: