[ad_1]

به گزارش مرآت؛ نشست کمیته کیفیت بخشی، نظارت و توسعه مدارس هیأت امنایی استان به ریاست عادل خالقی،مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه و مزیت های مدارس هیأت امنایی، گفت: این گونه مدارس باید نسبت به آموزشگاه های دیگر متفاوت عمل کنند تا برای دانش آموزان و خانواده ها جذابیت ایجاد شده و اتفاقات خوبی در آنها رقم بخورد.

خالقی، رئیس کمیته کیفیت بخشی و توسعه مدارس هیأت امنایی با بیان اینکه مدیران مدارس هیات امنایی می بایست براساس قوانین و مقررات و آیین نامه های توسعه مشارکت های مردمی گام بردارند، نظارت بر نحوه اخذ هزینه ها و ارائه نوع خدمات آموزشی را مهم برشمرد و تصریح کرد: با تشکیل کارگروه های نظارتی، برنامه های آموزشی و مالی مدارس هیأت امنایی توسط کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اخذ هزینه های فوق برنامه نباید به مردم و اولیای دانش آموزان فشار وارد شود، گفت: دریافت هزینه می بایست براساس ارائه فوق برنامه آموزشی و به منظور ایجاد یک تغییر مطلوب باشد. این مقام مسؤول همچنین برای انتخاب مدیران این نوع مدارس برای سال تحصیلی آینده، با اشاره به ماده ۴ آئین نامه توسعه مشارکت های مردمی به شیوه مدیریت هیأت امنایی در مدارس، انتخاب مدیران خلاق و کارآمد را ضروری و اصل دانست و از کمیته کیفیت بخشی استان خواست تا برای انجام این فرآیند، پس از معرفی سه نفر از افراد دارای شرایط توسط هیأت امنا به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه، این افراد به کمیته کیفیت بخشی استان دعوت شده و برنامه عملیاتی خود را ارائه کنند و در نهایت بهترین آنان برای مدیریت مدرسه انتخاب و منصوب شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ برای نظارت بیشتر در هر جلسه کمیته کیفیت بخشی تعدادی از مدیران مدارس هیأت امنایی استان حضور یافته و فوق برنامه آموزشی خود را برای اعضا تشریح و تبیین نمایند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: