[ad_1]

محمد جوانی نویسنده کتاب علوم شناختی در جنگ شناختی و استاد دانشگاه در گفت و گو با مرآت، ضمن اشاره به توانایی بازدارندگی بالای کشورمان در عرصه نظامی، ابراز داشت: متاسفانه در عرصه جنگ شناختی هنوز به بازدارندگی نرسیده‌ایم و رهبر انقلاب بارها توصیه و تاکیدات مهمی در عرصه رسانه‌ای داشته‌اند.

این استاد دانشگاه با بیان این که جنگ امروز در چین و چروک های مغز ما و دانش آموز و فرزندان ما صورت می گیرد؛ اظهار داشت: دشمن به دنبال تسخیر کردن قوه شناختی ما است و در دنیای غرب به واسطه برتری در تجهیزات در این زمینه بخصوص از جهات مثبت آن برای خودشان بسیار کار می کنند.

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین علیه السلام با اشاره به این که فردی مانند ابوعلی سینا با دقت در ارتباط خوراک انسان با کارکرد مغز او و به کارگیری این مسئله به جایی میرسد که ذوالفنون می شود؛ گفت: با فهمیدن شیوه کار قوه شناختی فردی مانند ابوعلی سینا، می توان افراد زیادی مانند او پرورش داد و باعث پیشرفت شگرفی در دنیای علم شد و امروزه علوم شناختی به مسائلی از این دست می پردازد.

این استاد دانشگاه با بیان این که در حال حاضر علوم شناختی مانند علم هسته ای به واسطه برتری ابزاری در دست جباران است، اذعان داشت: متاسفانه این برتری باعث شده تا دنیای غرب به جنگ شناختی با آحاد مبادرت ورزیده و با تسخیر قوه شناختی انسان ها باعث می شود تا افراد در مسیر اهداف آنان قدم بردارند.

وی افزود: این مسئله باعث می‌شود تا ما اهداف و امیال آنان را به راحتی و با افتخار برآورده کرده و ثروت های خود را به سمت آنان گسیل داریم و همچنین جوانان ما علیرغم آنکه بایستی هیجانات و احساسات شان دشمن را نشانه برود این هیجانات را به سمت خودی ها نشانه رفته و از آسیب زدن به نیروی نظامی، افراد جامعه و زیرساخت‌های جامعه احساس غرور کنند.

جوانی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت جهاد تبیین، خاطر نشان کرد: این مسئله یک جهاد و فریضه قطعی و فوری است که نیازمند اقدامی عملی، فوری و همگانی است.

نویسنده کتاب علوم شناختی در جنگ شناختی با دسته بندی جنگ شناختی در سه سطح کلی تکنیک، تاکتیک و استراتژیک، ابراز داشت: دشمن با استفاده از مهندسی رسانه و بهره گیری از روش هایی همچون مارپیچ سکوت و اختلال محاسباتی به دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و در صدد است تا ذهن جوانان را استحاله کرده و یک مسئله قابل حل را در ذهن جوان به یک معضل لاینحل تبدیل کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که باید از دانش و علوم غرب استفاده کرده و نباید در این زمینه متحجرانه برخورد کرد؛ گفت: اما این که جوانان ما غرب زده شود و به او نگوییم دنیای غرب خود درگیر چه مسائلی است بسیار خطرناک است.

وی افزود: در دنیای غرب بالاترین آمار مصرف قرص های ضد افسردگی متعلق به زنان آمریکایی و این زنان در زندگی مشترک حقوقشان بر اساس کار و درآمد برابر تعریف شده و از آنجایی که نگاه غرب به زن یک نگاه مادی است با بالا رفتن سن زنان در زندگی مشترک دچار چالش می شوند در صورتی که در کشور ما زنان با بالا رفتن سن در جامعه از حرمت و کرامت بالاتری برخوردار می شوند.

جوانی ضمن توصیه به مشاهده مستند ایکسونامی اظهار داشت شخصیت روایتگر این مستند که یک آمریکایی است که سال ها در صنعت فیلم های مستهجن کار کرده در انتهای فیلم عنوان میکند: «مردم ایران هوشیار باشید! این ساحلی که تلاش می کنید در آن فارغ از حجاب شوید همان ساحلی است که اونا میان مردم ما را با خود برده است».

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین علیه السلام با بیان این که آنچه در جامعه غربی بر سر زنان آمده است در کشورمان برای دختران به درستی تبیین نشده است، ابراز داشت: در تفکر اومانیستی غرب هرچه باعث لذت انسان شود مشروع به حساب می آید اما در زندگی خدا محور که ادیان و سرآمد آن اسلام برنامه زندگی انسان را مشخص کرده‌اند؛ علاوه بر دستورات دینی، آثار مخرب ولنگاری و عدم رعایت دستورات الهی بیان شده است.

این استاد دانشگاه افزود: از نظر علمی بی حجابی و بد حجابی بانوان بر کارکردهای شناختی زنان و مردان آثار مخربی داشته و این مسئله منجر به عدم بهره برداری از لذت های طبیعی و سالم افراد از زندگی جنسی خود خواهد شد.

این نویسنده کتاب در ادامه بیان کرد نیل پستمن اندیشمند بزرگ آمریکایی می گوید: «بشر عصر رسانه در کنار دریا و اقیانوسی از اطلاعات لب تشنه جان خواهد داد در صورتی که بشر عصر گذشته حوزه های از اطلاعات داشت که جرعه جرعه از آن می نوشید و عطشش را برطرف می کرده و سپس جان می داد».

وی با اشاره به این که در عصر حاضر با یک کلیک می توان به برترین مقالات و کتب علمی جهان دست یافت؛ اظهار داشت: متاسفانه ما امروزه در گیر نرم افزارهایی مانند اینستاگرام شده و دائماً در حال بررسی محتوا های پشت سر هم در این فضاها شده ایم.

جوانی در ادامه بیان کرد: ویل دورانت تمدن شناس برتر دنیا می گوید: «تاریخ چند هزار ساله دنیا را بررسی کردم مشاهده کردم نقش عفاف و حجاب در ایران باستان به قدری برجسته است که می‌توان گفت ایرانیان منشاء پراکنده شدن حجاب در سراسر دنیا بودند.» همین مسئله در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری نیز عنوان شده که حجاب اصالتی تمدنی دارد و قرابت های فرهنگی ایرانیان با دین اسلام باعث پذیرش آسان اسلام از سوی ایرانیان شده است.

این استاد دانشگاه افزود: حجاب غیرت و حیای زن و مرد ایرانی در آب و خاک ما نهفته شده است و ریشه های تمدنی دارد که نه با چوب و تو ما قرض آخانی بر افتاد و نه با بوق های رسانه های سعودی و انگلیسی بر خواهد افتاد. به شرطی که فرصتی که در دلِ این بحران کنونی هست را درک کرده و مسائل را برای جوانان مانبه صورت ریشه ای و درست  تبیین کنیم.

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین علیه السلام با اشاره به این که کشور ما امن ترین کشور در ناامن ترین منطقه دنیا است، بیان کرد: مجموع تمامی کشته و زخمی های ایران در اغتشاشات اخیر کمتر از یک روز عادی در آمریکا است. در این کشور سالیانه ۴۵ هزار یکدیگر را به قتل رسانده و روزانه بالغ بر ۹۵ نفر بر اثر تیراندازی کشته می شوند. اما باید دانست که یک رد خط گلوله در دیکتاتوری رسانه های غربی در مورد میزان قتل کشتار در کشورهایی مانند آمریکا یافت نمی شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: