[ad_1]

به گزارش مرآت؛ نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی به میزبانی هانگژو چین قرار بود از ۱۹ شهریورماه تا سوم مهر ۱۴۰۱ در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا در این کشور قرار است یکم تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار شود.

سید محمدتقی علوی بیان کرد: حتی برخی ورزشکاران استان برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در نظر گرفته شدند و برای آماده‌سازی آنان تلاش می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی از هیات‌های ورزشی استان سمنان به تازگی با تمرکز بیشتر قهرمان‌پروری را آغاز کرده‌اند و استان امسال برای نخستین بار در المپیاد ایرانیان یا استعدادهای برتر رتبه بیست و هفتم کشور را کسب کرد و افزایش خودباوری ورزشکاران را به دنبال داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان خاطر نشان کرد: اگر همین روال بر مبنای اهداف تعیین شده دنبال شود، در سال ۱۴۰۲ به طور حتم جایگاه استان سمنان به ۲۲ یا ۲۱ نیز می رسد.

وی یادآور شد: استان سمنان در دوره‌های قبل المپیاد استعدادهای برتر کشور، رتبه خوبی نداشت و در سال ۹۹ رتبه ۳۰ و در سال ۹۸ نیز  از بین ۳۲ شرکت کننده رتبه ۳۲ را کسب کرد.

علوی گفت: با رویکرد هدفمند و بسترسازی تلاش شد که ورزش استان سمنان از سنین پایه به خودباوری برسد.

وی تاکید کرد: تمرکز رییس‌های هیات‌های ورزشی استان سمنان برای قهرمان‌پروری کم است و این مشکل باید رسیدگی زودهنگام شود.

تا پایان امسال ۱۴ طرح زیرساخت ورزشی در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان با اشاره به مصوبه‌های خوب سفر رییس جمهور برای ورزش استان خاطرنشان کرد: امسال هشت طرح زیرساخت ورزشی افتتاح شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴ طرح دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

علوی با بیان اینکه برای اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان تفاوتی در جنسیت وجود ندارد و بانوان نیز مورد حمایت هستند، بیان کرد: از سهم مدال‌آوری‌های کشور یا اعزام های ملی و بین‌المللی، سهم بانوان استان محفوظ شد و حتی برخی مواقع از آقایان نیز پیشی گرفت.

استان سمنان بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نزدیک به ۳۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی استان سمنان فعال هستند.

[ad_2]

منبع

Shares: