[ad_1]

به‌گزارش مرات، بهمن اخلاقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: با هدف واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی و فراهم شدن شرایط احیا و بهره‌برداری، فراخوان عمومی شناسایی و انتخاب سرمایه‌گذار پروژه مرمت و احیا، تجهیز، نگهداری و حق بهره‌برداری حمام تاریخی نخست سمنان منتشر شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از تمام سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت کرد.

اخلاقی ادامه داد: علاقه‌مندان تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند، اسناد سرمایه‌گذاری را به صورت غیرحضوری، از طریق سایت رسمی اداره‌کل به نشانی Semnan.mcth.ir و یا به صورت حضوری از دبیرخانه اداره‌کل واقع در سمنان، ابتدای شهرک غرب، بلوار فجر، بلوار نصر دریافت کنند.

حمام تاریخی نخست واقع در سمنان، چهارراه شهربانی، خیابان شهدا، ابتدای بازار بالا، محله ناسار به شماره ۶۵۹۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

در کتیبه کاشی‌کاری هفت‌رنگ که در سردر حمام قرارگرفته تاریخ ۱۳۴۹ ه.ق ذکر شده است؛ اما بر اساس اسناد موجود از پرونده ثبتی بنا و همچنین پلان معماری و شواهد موجود، دوره ساخت حمام به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: