[ad_1]

با حضور معاون تربیت کودک سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

به گزارش مرآت، معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک روز چهارشنبه در نشست فعال شدن شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک در سمنان، با اشاره به اینکه وظیفه تعلیم و تربیت کودک فقط یک کار و مسؤولیت اداری نیست، گفت: براساس آنچه که دغدغه مقام معظم رهبری است و بارها تأکید کرده اند که به کودکان اهمیت بدهید، می توان فعالیت در این حوزه را یک وظیفه خطیر، ضروری، دینی و شرعی دانست.

رخساره فضلی افزود: در راستای پاسخگویی به مطالبه رهبری انقلاب که در اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش در سال ۹۹ عنوان کردند که فعالیت مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی هدفمند شود و مورد نظارت و اهتمام جدی قرار گیرد، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و متولی امور کودکان کشور از بدو تولد تا ۶ سالگی شد.

معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درباره عنوان «ملی» تاکید کرد: در این امر خطیر و تأثیرگذار، همه نهادها و دستگاه ها و آحاد جامعه باید دخیل باشند و مشارکت کنند و این فعالیت و هدف فقط در حوزه آموزش ابتدایی نمی تواند محقق شود.

فضلی، ساختار این سازمان جدید را تشریح کرد و شورای برنامه ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک در استان ها را با مسؤولیت مدیرکل آموزش و پرورش، متولی برنامه ریزی و تصویب هدف ها و راهکارها دانست.

کودکان باید جامعه‌پذیر شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: مدت ها مهدکودک ها متولی دیگری داشت و فقط به عنوان جایی برای نگهداری کودکان تلقی می شد ولی اکنون به مأمن و دامان متولی اصلی خود، یعنی آموزش و پرورش بازگشته است.

عادل خالقی  با بیان اینکه القای اعتماد به نفس در کودکان و جامعه‌پذیری آنان حتما باید در دوران اولیه کودکی رخ دهد، بیان کرد: مهدها باید ضمن نگهداری کودکان، محلی برای بازی، نشاط، تعلیم و تربیت و آموزش های خرد و اولیه به بچه ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد استان سمنان بتواند در این حوزه کارهای نمونه و ارزنده ای را در سطح کشور اجرا کند.

در سفر فضلی، معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به استان، از چند مرکز در روستای کوه زر منطقه امیرآباد و شهر شاهرود بازدید به عمل آمد.

این نشست با حضور دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت کودک، آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و جمعی از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش تشکیل شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: