[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ محمدعلی کی‌پور، مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران در حاشیه بازدید خبرنگاران از این کارخانه با اشاره به اینکه این مجموعه در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت فروآلیاژ ایران و با هدف تامین فروسیلیس صنایع فولادی و ریخته‌گری شروع به کار کرد، گفت: کارخانه با بهره گیری از کوره قوس الکتریکی با ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن ذوب در سال به همراه پیشرفته ترین دستکاههای کنترل کیفی و ابزار آزمایشگاهی توانست فروسیلیسیم ۷۵ درصدی تولید و در بازار جهانی رقابت کند.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران در ادامه افزود:این شرکت طی چندین سال به عنوان صادرکننده برتر استانی و کشوری انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ تن فروسیلیس تولید می شود، گفت: از خام فروشی جلوگیری شده و ماده ارزش افزوده صادر می شود.

کیپور درخصوص صادرات محصولات این شرکت، گفت: ۲۵الی ۳۰ درصد تولیدات اصلی و ۱۰۰ درصد تولیدات جانبی که ضایعات هستند صادر می شود.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیون یورو صادرات داشته ایم، اظهار کرد: کشورهای اروپایی، ترکیه، فرانسه، ارمنستان، آذربایجان و… از کشورهایی هستند که محصولات صادر می شود.

وی با اشاره به شایعات درخصوص آلایندگی این شرکت گفت: عملکرد فروسیلیس ایران در کنترل آلایندگی بی نظیر است چرا که با محیط زیست تعامل خوبی داشته و پیشنهادات آن ها را عملی کرده ایم و برنامه های کنترل آلایندگی نیز از ۱۰ سال گذشته به طور مداوم اجرایی شده است.

به گفته کیپور؛ کارخانه فروسیلیس یکی از سالمترین و کارآمدترین دوستدار محیط زیست است که بر اساس استانداردها عمل می کند.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران با اشاره به ۲ اخطار اخیر محیط زیست با این کارخانه افزود: به صورت کتبی جوابیه داده شد و علت آن نیز نوسانات برق در آن برهه بود.

کیپور تصریح کرد: اگر غبارگیر کار نکند منشا آن یعنی کوره ها را خاموش می کنیم که جلوی آلودگی را بگیریم.

وی از پایش آنلاین آلایندگی محیط زیست در این شرکت خبر داد و گفت: هر ساعتی که به سامانه مراجعه شود میزان آلایندگی هوا توسط این شرکت مشخص می شود.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران تامین برق مورد نیاز این کارخانه را مهمترین دغدغه مدیریت این واحد تولیدی برشمرد و ادامه داد: تابستان گذشته کمبود برق برای این کارخانه مساله‌ساز شد و برای رفع آن نیاز به برنامه‌ریزی است.

کیپور تصریح کرد: نوسانات برقی باعث اختلال در کار می شود به طوری که فیلترها عمل نمی کنند و باعث آلایندگی می شود.

وی با بیان اینکه تلاشمان بر این است کمترین نشت آلودگی را داشته باشیم، اظهار کرد: طبق ارزیابی دانشگاه تهران از آلایندگی واحد فروسیلیس ایران در سمنان، نقش این واحد در آلایندگی شهر سمنان کمتر از یک درصد برآورد شد.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران افزود: مطالعات زیست محیطی زیادی انجام شده است که در بدترین حالت که اگر همه دودکش ها باز باشید تنها نیم درصد از غبار باعث آلودگی شهر می شود.

کیپور با اشاره به فعالیت یک هزار و ۹۲۰ فیلتر غبارگیر در این کارخانه، بیان کرد: این کیسه ها روزانه تعویض نمی شوند و ۸۰۰ کیسه آماده است که بر اثر پارگی آن دریچه مسدود میشود و تعداد بالاتر رفت یک روز کوره خاموش و فیلترها تعویض می شوند.

وی به خرید کیسه های بخش غبارگیری فروسیلیس سمنان در گذشته از فرانسه اشاره و اضافه کرد: پس از تحریمها این کیسه ها از کشور چین وارد می شد و اکنون با توانمندی داخلی، سالانه حدود ۴۰۰ فیلتر از سه واحد تولیدی در شیراز و کرج تهیه می شود.

مدیرعامل کارخانه فروسیلیس ایران تصریح کرد: از سال گذشته غبارها را فرآوری و به صورت محصولات ژل و مایع در بازار به فروش می رسانیم.

کیپور از تولید ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن غبار به ازای تولید هر تن فروآلیاز کوره شرکت فروسیلیس ایران در سمنان خبر داد و گفت: این غبارها جمع آوری شده و به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه متقاضیان غبار زیاد هستند و تاکنون به صادرات نپرداخته ایم و در داخل به فروش می رسد، اظهار کرد: تقاضا برای غبار فروسیلیس ایران زیاد است اما سبک بودن غبار باعث مشکل در صادرات می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: