[ad_1]

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

به گزارش مرآت، محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در خصوص ضرورت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های بعدی مجاهدت است و در عین حال به جامعه نورانیت، معنویت روحیه جهادی و حماسی می‌دهد.

وی ادامه داد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ پاسداشت عزت، غیرت، هویت و ارزش‌های بزرگ ملت ایران است و موضوعی مهم‌تر از دفاع مقدس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیست، زیرا دفاع مقدس قله عزت و افتخار انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برنامه آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، ۳۰ شهریور با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت تصویری برگزار می‌شود و از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

سلامی با اشاره به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان سمنان افزود: در هفته دفاع مقدس ۱۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان در قالب ۲۰۰ برنامه تجلیل خواهد شدو انتظار این است که همه دستگا‌ه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، نیرو‌های مسلح و … برای برگزاری یک مراسم در مناطق استان تلاش کنند.

سلامی با اشاره به اینکه شعار برنامه‌ها امسال «ما مقاوم هستیم» است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس رژه نیرو‌های مسلح است که امسال با توجه به فروکش شدن کرونا در سطح کشور، این مراسم با مسئولیت اجرایی ارتش ۳۱ شهریور در شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و یادمان شهدای گمنام استان سمنان همزمان با سراسر کشور در نخستین روز از هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه ۱۶۲ شهید گمنام در ۵۷ یادمان استان خاک سپاری شده اند، گفت: تکمیل و ساخت ۱۷ یادمان شهدای گمنام نیازمند مساعدت است که انشالله تا پایان سال جاری شاهد تکمیل تمامی یادمان‌ها باشیم. همچنین تدوین تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان سمنان و دانشنامه استانی دفاع مقدس کار بزرگ علمی تحقیق و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است که اولین جلد از دانشنامه تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

سلامی با بیان این که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یادگار سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان نیازمند مساعدت مسئولان برای اتمام عملیاتی عمرانی است و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با جدیت تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند.

«احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با حضور ۳۶ کشور در هفته دفاع مقدس با هدف معرفی شهدای جبهه مقاومت، در دامغان برگزار می‌شود این اجلاسیه با تاکید بر حفط، توسعه و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت برگزار و هدف آن معرفی شهدای مقاومت است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقامات ملی و ۳۶ کشور نیز در این اجلاسیه حضور دارند گغت: کمیته‌ی برای برپایی نمایشگاه معرفی استان سمنان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این برنامه بین المللی پیش بینی شده است. باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی استان هم درحوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هم درحوزه تولید محتوا‌های مناسب برای نسل‌های جدید استفاده شود.

وی رویکرد همه برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: محوری‌ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گرفته شود، آن است که برنامه‌ها با محوریت مردمی انجام شود.

احمد ریواده با بیان اینکه اگر امروز پیش بینی می‌کنیم که پنج میلیون زایر کربلای حسینی در پیاده روی اربعین شرکت کند، این امر به برکت شهدای مدافع حرم و شهدای جبهه مقاومت است، تصریح کرد: اربعین بی همتاترین و منحصر به فرد‌ترین رسانه عاشوراست.

وی یکی از مهمترین برنامه‌ها هفته دفاع مقدس را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برشمرد و گفت: غبار روبی مزار شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، رو نمایی از آثار مکتوب و دیدار با خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های این هفته مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی در مرکز استان با محوریت هفته دفاع مقدس با پوشش مسقیم شبکه سراسری انجام خواهد شد و حضور مردم در این برنامه بسیار حائز اهمیت است.

در انتهای این مراسم احکام  اعضای  جدید هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس  استان سمنان که از سوی  سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور صادر  گردید  به اعضا  اهدا  شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: