[ad_1]

به گزارش مرآت؛  امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره زندان دامغان با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها بر اساس جایگاهی که در زمینه اقدامات تأمینی دارد، در دوران تحول قوه قضائیه در بخش تربیتی اقدامات بیشتری را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ازجمله اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سه بخش زندانی، خانواده زندانی و همکاران طبقه‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زندان‌ها باید به سمتی پیش بروند که آموزشگاه نیکی‌ها شود، تصریح کرد: با توجه به اولویت‌ها ده‌گانه سازمان زندان‌ها پس از انقلاب اسلامی، زندان از انبارداری انسان به محلی برای اصلاح و تربیت افراد تبدیل شده است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه اولویت اصلی سازمان زندان‌ها در سال‌های اخیر، حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال در زندان است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید فراوان مقامات ارشد قضایی کشور بر ایجاد اشتغال نشان می‌دهد رویکرد به سمت اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها می‌رود.

کهربایی با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد از زندانیان محکوم در استان سمنان در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در زندان‌های استان آموزش مهارت و حرفه‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در سال گذشته جزو پنج استان برتر کشور در زمینه حرفه‌آموزی در زندان‌ها بوده است، بیان کرد: امسال برای نخستین بار در کل کشور آزمون مهارت‌آموزی در زندان‌ها برگزار شد که در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه از استان سمنان ۱۲ نفر به مسابقات مهارتی کشوری اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: همه مددجویانی که در این مسابقات چه در مرحله شهرستانی و چه در مرحله استانی شرکت کرده‌اند، از ارفاقات قانونی ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

کهربایی با اشاره به اینکه زندانیان بعد از آزادسازی تحت حمایت مرکز مراقبت‌های پس از خروج قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: افرادی که در زندان حرفه‌ای را کسب کرده‌اند، بعد از آزادسازی از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد تا بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هیچ زندانی بی‌سوادی در استان سمنان وجود ندارد، اضافه کرد: همه زندانیان استان سمنان تحت آموزش سوادآموزی قرار گرفته‌اند و هر فرد جدیدی نیز وارد شود، از این دوره‌ها برخوردار خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ آموزش عالی نیز در زندان‌ها فعال شده است، عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، چهار نفر از زندانیان استان سمنان در حال تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند.

کهربایی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش در سال گذشته زندان‌های استان سمنان سه مقام کشوری را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در حوزه‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان استان سمنان مقامات نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کمک به خانواده زندانیان همه دستگاه‌های ویژه از ما حمایت کردند، افزود: سپاه واقعاً نشان داده که همه جا کمک‌حال مردم بوده و به‌ویژه در کمک به خانواده زندانیان به‌صورت ویژه کمک‌حال اداره زندان‌ها است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌صورت ویژه در زمینه درمان و مشاوره به خانواده‌ها و خود زندانیان کمک کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانواده زندانیان بسیار در معرض آسیب قرار دارند، سپاه استان سمنان در کنار ما برای کمک به این خانواده‌ها در همه زمینه‌ها ورود پیدا کرده است.

کهربایی از زحمات خالصانه سیدعلی سیادت، رئیس پیشین اداره زندان دامغان قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای حسن بی‌غم، رئیس اداره زندان دامغان از همه مدیران و مقامات حاضر در جلسه خواستار همکاری و کمک به ریاست جدید شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: