به گزارش مرآت؛

مرتضی نظری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویری و جنگلی به‌ویژه جنگل هیرکانی ابر ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره با مشکلاتی که خودروهای آفرود و تورهای غیرمجاز در این منطقه به وجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از صدمات بیشتر به محیط زیست این ناحیه و جلوگیری از معضلات اجتماعی به وجود آمده، از ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته بین نهادهای متولی این موضوع مهم، مصوب شده است، افزود: جنگل هیرکانی ابر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و ضوابط حفاظتی خاص خود را دارد.

نظری ادامه داد: هرگونه آسیب به این اثر طبیعی ازجمله از آتش زدن گیاهان، قطع درختان، بوته کنی، از بین بردن پوشش گیاهی و ورود دام سنگین و … تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه ورود خودروها به مسیرهای فرعی مصداق از بین بردن پوشش گیاهی است و تخلف محسوب می‌شود، گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی مسئولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را به‌عنوان متولی مدیریت جنگل‌ها و مراتع دوچندان کرده است و محدودیت‌های حفاظتی بیشتری برای جنگل هیرکانی ابر باید در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، سامان‌دهی ورود خودروهای آفرود دارای مجوز و تعیین مسیرهای از پیش تعیین‌شده برای جلوگیری از آسیب به جنگل ابر را ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده برای حفاظت هر چه بیشتر از جنگل جهانی ابر عنوان کرد.

انتهای پیام/

نوشته ممنوعیت ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز به جنگل جهانی ابر اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: