به گزارش خبرنگار مرآت؛ اصحاب رسانه صبح امروز ضمن بازدید از پروژهای در دست اقدام شهرداری از نزدیک در جریان روند عملیاتی کار قرار گرفته و مراحل اجرای عملیاتی آن را  از نزدیک مشاهده کردند.

یکی از این پروژه ها ، شبکه فاضلاب شهری سمنان است که به سبب کمبود اعتبارات در دولت گذشته بارها و بارها متوقف شده بود، اما در دولت جدید عزم جدی برای تکمیل آن وجود دارد و اگر اجرایی شود برای شهر و استان کویری و کم آبی مانند سمنان  می‌تواند کمک کننده و تامین کننده آب صنعت و یا آب فضای سبز شهری باشد.

تکمیل پروژه فاضلاب شهری تا سال ۱۴۰۳

علی اکبر باغبان مدیر پروژه پساب شهری سمنان در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه تصفیه خانه فاضلاب سمنان گفت: شهرداری سمنان در آذر ماه ۱۳۹۹ طی قردادی با شرکت آب و فاضلاب قرار شد تا ۸۰ کیلومتر باقی مانده شبکه را لوله گذاری و حدود ۳۸ هزار انشعابات را نصب و از پسآب حاصل تا ۲۲ سال استفاده کند و تاکنون از این مقدار ۱۲ کیلومتر انجام گرفته است.

مدیر پروژه پساب شهری سمنان علت تاخیر در روند اجرای پروژه را معابر صعب العبور عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم ۷۰ کیلومتر باقیمانده تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.

باغبان همچنین از انعقاد قراردادی با شرکت آب و فاضلاب شهری برای استفاده از پکیج های لوکال و برگرداندن آب تصفیه شده حاصل از پکیج ها به فضای سبز شهری خبرداد و افزود: طی این قرار داد ۴ الی ۵ پکیج لوکال تعبیبه شده تا از برداشت بی رویه سفرهای اب زیزمینی برای آبیاری فضای سبز جلوگیری شود.

وی همچنین از عزم جدی شهرداری سمنان برای ارتقای تصفیه خانه موجود خبرداد و افزود: تصفیه خانه فعلی بعلت فرسودگی امکان تصفیه بیشتر از ۱۰۰ الی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه را نداشت و از این رو طی قراردای با  شرکت دانش بنیان سورن سنگسر بحث اورهال شدن و ترمیم بخش های مختلف تصفیه خانه در حال انجام است.

وی از ترمیم ۶ پمپ هوادهی و اصلاح بوی نامطبوع تصفیه خانه خبرداد و افزود: این پمپم ها توسط گروه دانش بنیان تعمیر و به ساعت نجومی متصل شده و اتومات وار هر یک ربع هوادهی را انجام می دهند.

بنا به گفته باغبان لایه روبی سطح تصفیه خانه از ابتدای تشکیل آن تا کنون انجام نگرفته بود که در مورد آن اقدام و از آن به عنوان یک کود بسیار مناسب برای گیاهان غیر خوراکی استفاده می شود.

فاز اول آسفالت جاده سیلو دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

محمد قدس کارشناس پروزه های عمرانی شهرداری اجرای نیز در رابطه با روند اجرای طرح آسفالت ریزی این جاده توضیح داد: فاز اول اجرای این پروژه به طول ۳ کیلومتر انجام خواهد شد و شامل آسفالت کاری و زیر سازی و جدول کشی است.

قدس در ادامه بیان کرد: سطح عملیات اجرایی پروزه ۴۵ هزار متر مربع است که فاز اول این طرح از سال ۹۹ آغاز شده و در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و اجرای فاز دوم در انتظار تملک قرار است.

پل شهرک روزیه دهه فجر امسال افتتاح می شود

علی اکبر باغبان مدیرپروژه پل روزیه سمنان نیز در مورد روند تکمیل این طرح بیان کرد: پل روزیه (شهید حاجی سلطانی) شده است براساس روز شمار نصب شده در میدان معلم تا   ۱۸۳ روز دیگر و مصادف با دهه فجر برای عبور و مرور راحت و ترافیک روان شهرک روزیه افتتاح می‌شود.

وی با بین اینکه این پل کاملا بتنی است، ابراز داشت: این پل ۵ دهنه ۲۰ متری و ۴ ستون دارد که آخرین ستون آن در حال نصب است و برای ایجاد راه دسترسی به داخل پارک کوهستان قسمتی از انبار های شرکت آب و فاضلاب تعریض خواهد شد.

وی برآورد کلی هزینه پل شهرک روزیه را حدود ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد که طی قرار دادی با شرکت جهاد نصر انجام خواهد شد.

پل امام حسن مجتبی(ع) مسیر دسترسی به آب گرم را تسهیل می کند

علی اکبر باغبان مدیر پروژه پل امام حسن مجتبی (ع) نیز در انتهای این بازدید یک روزه و در جمع خبرنگاران از افتتتاح این پل در هفته دولت سال آینده خبرداد و گفت: این پل از دوبخش غربی و شرقی تشکیل شده و بعد از پل معلم طولانی ترین پل است.

وی با اشاره به اینکه این پل ترکیبی فلزی و بتنی است، خاطر نشان کرد: این پل مسیر دسترسی امن و کوتاهتر و آسانتر را به آب گرم سمنان فراهم می کند.

وی همچنین در مورد میدان امام حسن (ع) فعلی نیز توضیح داد: دراین طرح میدان فعلی جمع میدشود و یک میدان بیضی شکل مناسب احداث خواهد شد.

لازم بذکر است محل هزینه کرد تمام پروژه های فوق از در آمد های شهرداری از طریق مالیات ها وعوارض شهری است در حالیکه با توجه به اینکه این که پروژه های مذکور بخشی از آن مربوط به مسکن ملی است باید ارگانهای مربوطه نیز در آن مشارکت مالی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نوشته تصفیه خانه فاضلاب تا دو سال آینده تکمیل می شود/ پل ترکیبی امام حسن مجتبی (ع) ظرفیتی برای گسترش شهرسمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: