به گزارش مرآت، محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان در دیدار با «محمد بهرامی» فرماندار سمنان، گفت: دفاع مقدس قله عظمت و افتخارات تاریخی ملت ایران بود و فرهنگ ایثار و شهادت و واقعه بی‌نظیر و تاریخی دفاع مقدس که عزت امروز ما مرهون مجاهدت‌های رزمندگان آن روز بود، باید به‌خوبی به نسل جوان نمایش داده شود.

سلامی با بیان این‌که گرامی‌داشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سالروز فتح خرمشهر، هفته دفاع مقدس، سالروز فتح سوسنگرد و روز جهانی مقاومت، چندبرابر هدف‌گذاری‌های پیش‌بینی‌شده صورت می‌گیرد، گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های گرامی‌داشت دفاع مقدس و مقاومت و استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اداری، نظامی در این خصوص، ۱۶ کارگروه استانی و هشت ستاد شهرستانی در سطح استان سمنان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای ۴۰ مناسبت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری صورت گرفته است، افزود: نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین محور‌های برنامه‌های فرهنگی در سال جاری است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان‌ گفت: دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی استاندار سمنان با هدف تبیین، ترویج و حفظ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار و جهاد به همه دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح در سطح استان ابلاغ شده است.

سلامی ادامه داد: استان سمنان میزبان ۱۶۲ شهید گمنام دفاع مقدس است که در ۵۷ یادمان خاکسپاری شده‌اند برخی یادمان نیاز به مساعدت و همکاری دارد تا شاهد اتمام و تکمیل کلیه یادمان‌ها در سطح استان باشیم. دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان برای بازگو کردن و ثبت افتخارات، ایثار و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس، بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس کار بزرگ علمی تحقیق و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در حال انجام بوده و تاکنون ۵۹۰ مدخل شناسایی، ۲۲۰ مقاله تدوین و ۲۵۰ پرونده‌ای علمی تشکیل شده است و اولین جلد از دانشنامه تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم در طول سال می‌باشد که در سطوح مختلف تعریف شده است و همه دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح استان باید در تحقق این اقدام ارزشمند در هفته دفاع مقدس تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان «عطر بهشت» را در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان حس می‌کنند افزود: در سال تحصیلی جدید طرح «عطر بهشت» ویژه دانش آموزان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با هدف آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ دفاع مقدس برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا، با هدف گذاری‌های صورت گرفته به طور میانگین سالانه پنج هزار دانش‌آموز در قالب طرح عطر بهشت و سه هزار دانشجو در قالب طرح طعم بهشت و سه هزار سرباز پادگان‌های نیرو‌های مسلح در قالب طرح شوق بهشت از این مجموعه بازدید کردند.

فرماندار سمنان در ادامه این دیدار با بیان این که بعد از ائمه اطهار شاخص‌تر از شهدا و جاوید‌تر از دفاع مقدس نداریم گفت: ما در قبال نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران جنگ را لمس نکرده اند وظیفه داریم دستاورد‌ها و فرهنگ دوران دفاع مقدس که تاریخ پرافتخار ماست را به آنان انتقال دهیم.

وی با بیان این که شهدا که در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی به شهادت رسیدند چراغ‌های هدایتی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند ادامه داد: شهدا امامزادگانی هستند که چراغ راه را برای ما روشن می‌کنند و با استفاده از ظرفیت‌ها همه نهاد و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان جامعه منتقل کنیم.

بهرامی با بیان اینکه جامعه ما با هجمه‌های سنگینی در عرصه‌های مختلف روبه روست و برای مقابله با این هجمه‌ها، باید فرهنگ ایثار و شهادت را که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس بود، ترویج کنیم، متذکر شد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید از ظرفیت‌های موجود در تشکل‌های مردم نهاد و جوانان فعال استان استفاده شود.

انتهای پیام/

نوشته طرح «عطر بهشت» در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: