خلیل دلپاک، مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان، در گفتگو با مرآت از ثبت‌نام بیش از ۲۰ هزار نفر از استان سمنان برای شرکت در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۸ هزار نفر خانم و ۱۲ هزار نفر آقا هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر محدودیتی برای ثبت نام در سامانه سماح وجود ندارد و لازم است افرادی که در سامانه پیش ثبت نام انجام می دهند؛ مجدداً وارد سامانه شده و نسبت به تکمیل اطلاعات فردی، تاریخ اعزام و بازگشت و قطعی کردن ثبت نام خود اقدام کنند. ضمناً متقاضیان ثبت نام ملزم به واریز مبلغ ۱۸ هزار تومان بابت بیمه هستند.

وی با تأکید بر لزوم انجام حداقل ۲ مرحله واکسیناسیون برای هر فرد، تصریح کرد: در صورتیکه بیش از ۶ ماه از دریافت دوز دوم واکسن گذشته باشد؛ ممکن است فرد متقاضی ثبت نام در سامانه سماح، موفق به انجام ثبت نام نشود و در این صورت فرد متقاضی می بایست نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن، اقدام کند.

دلپاک با اشاره به ارائه معرفی نامه از سوی اداره حج و زیارت جهت تسهیل و تسریع در امرصدور و یا تمدید گذرنامه، یادآور شد: گذرنامه هایی که کمتر از ۶ماه اعتبار داشته و یا حتی فاقد اعتبار هستند با تمهیداتی که توسط پلیس گذرنامه فراجا در مرز اتخاذ شده؛ به مدت ۶ ماه تمدید اعتبار می شود و زائران در مرز می توانند به راحتی گذرنامه خود را تمدید کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین افزود: اعزام زائران اربعین حسینی از هفتم شهریورماه آغاز و تا ۲۲ شهوریور ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ز

نوشته ثبت نام بیش از ۲۰ هزار نفر از استان سمنان برای پیاده روی اربعین/زائران نسبت به قطعی کردن ثبت نام خود در سامانه سماح اقدام کنند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: