[ad_1]

به گزارش مرآت، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: زمینه تولید ۱۸ رقم زردآلو عاری از ویروس در استان سمنان با ایجاد باغ مادری زردآلو و گلخانه حفاظت‌شده «اسکرین هوس» در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: اکنون ارقام بی‌نظیر زردآلو در ۱۸ نهالستان دارای مجوز استان سمنان تولید و در حال تکثیر است و سالانه ۵۰۰ هزار اصله نهال پیوندی تولید و به داخل و خارج استان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: ارقام بی‌نظیر و متنوع زردآلو رقم صادراتی مانند رجبعلی و همچنین ارقام قوامی،خیبه‌ای و جهانگیری در استان سمنان کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده زردآلوی استان سمنان در شاهرود و بسطام است، تصریح کرد: ۱۶ درصد زردآلوی کشور در استان تولید می‌شود.

قرائیان خاطرنشان کرد: عمده مصرف زردآلوی استان سمنان به خاطر کیفیت بالا برای تازه خوری است (حدود ۹۵ درصد) و مابقی برای فرآوری است.

وی یادآور شد: وسعت باغ‌های زردآلو استان سمنان هشت‌هزار و ۲۲۴ هکتار است که از این وسعت یکهزار و ۴۰۹ هکتار نهال و ۶ هزار و ۸۱۷ هکتار بارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۶۷ هزار تن زردآلو در استان برداشت شد و سمنان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ عملکرد برداشت زردآلو در واحد سطح است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: