به گزارش مرآت؛ کامران قدس  در گفت‌ وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در این استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۶۲ هزار و ۲۱۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در یک هفته گذشته و از ۱۲ لغایت امروز ۱۹مرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۹ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری  تاکنون به ۱۲ هزار و ۵۶ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: علاوه بر این در این مدت ۵۰ هزار و ۱۶۲ بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۸۰۷ نفر رسید.

وی با اشاره به خطر شیوع این بیماری همه‌گیر از عموم شهروندان خواست همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

این پزشک متخصص از واکسیناسیون به عنوان موثرترین راه مقابله با این بیماری یاد کرد و از شهروندان درخواست کرد با تکمیل واکسیناسیون خود مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری یاری کنند.

انتهای پیام/

نوشته بستری شدن ۶۹ مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: