به گزارش خبرنگار مرآت؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ابراز داشت: زنان با شرف، موفق و با عزتی در جامعه هستند که حجاب مانع از پیشرفت‌آنها نشده است.

وی با اشاره به گذشت یکسال از انتخاب آیت‌الله رییسی رییس جمهور کشور، افزود: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

مطیعی افزود:  طی یکسال گذشته رییس جمهور به تمام استان‌های کشور سفر کردند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و با نیروی جهادی به دنبال حل مشکلات هستند.

وی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف استان سمنان طی روزهای گذشته، افزود: که عملکرد مسوولان در خدمات‌رسانی و رفع مشکلات طی وقوع سیل مطلوب بود.

امام جمعه سمنان بیان کرد: متاسفانه برخی افراد توصیه‌های مسوولان نسبت به هشدار سیل را جدی نمی‌گیرند و ۲ نفر از هموطنان در سیل روزهای گذشته در یکی از روستاهای ایوانکی در گرمسار جان باختند.

نمازگزاران با اهدای خون به یاد شهدای کربلا در نجات بیماران  نیازمند خون سهیم باشند

امام جمعه سمنان گفت: امام حسین(ع) در صحرای کربلا از خون خود گذشتند تا اسلام زنده‌ بماند و اکنون نمازگزاران می‌توانند با نذر خون در محرم به یاد سید و سالار شهیدان در نجات جان بیماران نیازمندِ خون سهیم باشند.

مطیعی خاطرنشان کرد: اهدای خون نوعی کار خیرخواهانه و خداپسندانه است که توصیه می‌شود آحاد جامعه نسبت به اهدای خون اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به گرامیداشت شهدای مدافع حرم در هجدهم مرداد ماه، تصریح کرد: شهدا حقیقت زنده هستند که مرگ با عزت و سعادت اخروی را انتخاب کرده‌اند و مومنان واقعی پایبند به شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) اسوه مسلمانان جهان در مقابله با ظلم و ستم است، سید و سالار شهیدان زندگی با ذلت را برنتابید و با ۷۲ تن یاران وفادارشان تا آخرین نفس در برابر سیل دشمنان شجاعانه و مقتدرانه ایستادند تا اسلام زنده‌بماند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در امر به معروف و  تقوا، تصریح کرد: تقوا لازمه رسیدن به کمال و رستگاری است.

وی با اشاره به سالروز انتصاب خود به عنوان نماینده ولی فقیه در استان سمنان، بیان کرد که سیاست و معنویت قرارگاه است و امام جمعه فرمانده قرارگاه است.

امام جمعه سمنان یادآور شد: مطلوب است آئین‌های مذهبی و فرهنگی در مصلا به عنوان  قرارگاه انقلاب برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی  امروز در مصلای سمنان، افزود: آیین ظهر عاشورا در مصلای سمنان برگزار خواهد شد.

نوشته ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمن، بزرگترین درس عاشورا است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: