به گزارش مرآت، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه هنر کمک می‌کند که پیام عاشورا بهتر نشر یابد، تاکید کرد: ظرفیت‌های استان سمنان در بحث محرم شناسانده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری سوگواره‌ها با استفاده از پتانسیل هنر می‌تواند یکی از مهمترین راهکارهای این مهم باشد، افزود: هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این سوگواره یکی از مهمترین مطالبات ما در استان سمنان محسوب می‌شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم، کار بزرگی در راستای فرهنگ عاشورایی می‌کنند، گفت: باید تلاش کرد تا فرهنگ عاشورا را با استفاده از زبان هنر، به نسل جوان انتقال داد.

مطیعی با بیان اینکه پانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم نشان از مداومت این رویداد معنوی دارد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار با ائمه جمعه کشور نیز تاکید کردند عدالت محوری و ظلم ستیزی از ویژگی‌های عاشورا است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین از دیگر مطالبات و منویات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه فرهنگی و تبلیغی کشور است، گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی در زمره راه‌های تحقق جهاد تبیین است و لذا برگزاری رویدادهایی از این دست در زمینه جهاد تبیین برای نسل جوان هم اهمیت دارد.

دبیر سوگواره مهر محرم نیز در این نشست با بیان اینکه سه نمایشگاه از آثار برتر این سوگواره در شهرهای سمنان، تهران و مشهد برپا خواهد شد، گفت: نخستین نمایشگاه در دهه دوم محرم در سمنان، دومین نمایشگاه در دهه سوم محرم در مجلس شورای اسلامی و سومین نمایشگاه در حرم مطهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

میثم قدس پور با بیان اینکه به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورایی از جمله محورهای این سوگواره است، ابراز کرد: سوگواره مهر محرم امسال در قالب بخش فیلم و عکس دومین سوگواره بین‌المللی «ما ملت امام حسینیم» در کنار سوگواره‌های سیب و اشراق برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین، مسئولیت پذیری اجتماعی، غیرت دینی، هیئات خانگی و… از جمله محورهای مهر محرم در سال جاری خواهند بود، گفت: پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم نیز در دو بخش پویش تولید محتوای عمومی و پویش تولید محتوای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته دبیر سوگواره مهر محرم، علاقه مندان به شرکت در این رویداد باید آثار و تولیدات خود را به روش‌های نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #ملت_امام_حسین #من_حسینی_ام #مهر_محرم و نیز از طریق ثبت نام و بارگذاری در سایتwww.MehreMoharram.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

نوشته ظرفیت‌های استان سمنان در بحث محرم شناسانده شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: