عملیات سنگ فرش خیابان امام از بهار سال ۱۴۰۰ با وجود مخالفت های زیاد کسبه بازار و با هدف توسعه گردشگری و اقتصادی آغاز شد.

اما بعد از اعتراض جمعی از اهالی و کسبه و اصناف خیابان امام خمینی(ره) و بازار سمنان، مسیر این خیابان تاریخی که با صرف هزینه های میلیاردی قرار بود پیاده راه و گذر فرهنگی باشد، از سوی شورای شهر سمنان به روی خودروهای عمومی و شخصی گشوده شد.

در حال حاضر پس از گذشت قریب به یک سال و اندی از اجرای طرح متاسفانه شاهد تخریب سنگفرش های خیابان امام (ره) و شکستن گلدان‌های کنار پیاده‌ راه و اوضاع نامناسب بهداشتی پیاده‌ راه امام خمینی هستیم که باعث اعتراض شدید شهروندان سمنانی شده است.

مهدی خراسانیان رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه خیابان امام (ره) هنوز مجوزهای لازم را برای ایجاد پیاده راه ندارد، گفت: ایجاد پیاده راه سنتی نیاز به اخذ مجوز از شورای شهر سازی و معماری دارد که هنوز مراحل قانونی آن طی نشده و بنابراین این معبر همچنان خیابان است.

خراسانیان با اشاره به اینکه پیمانکار مربوطه باید در مقابل عدم مقاومت مصالح مورد استفاده پاسخگو باشد،بیان کرد: در بسیاری از شهرهای دیگر این طرح اجرا شده و خیابان هم مورد تردد خودورها قرار می گیرد و مشکلی وجود ندارد، فلذا در مورد خیابان امام باید پیمانکار مربوطه در مورد قصور و کوتاهی های انجام گرفته پاسخگو باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در طرح اولیه پیاده راه قرار براین بود که کامیون با بار بتواند از روی سنگفرش ها عبور کند که شکستن این سنگفرش ها نشان از عدم بکار گیری مصالح مناسب بوده است.

رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مرمت این سنگفرش ها توسط شهرداری در حال انجام است، ابراز کرد: این پروژه یک سال تضمین داشته و تخریب آن در این مدت باید از ۱۵ درصدحسن انجام کار توسط پیمانکار کم شود که مراحل قانونی عدم تعهد پیمانکار مربوطه توسط شهرداری در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

 

نوشته مرمت سنگفرش خیابان امام (ره) توسط شهرداری / پیمانکار مربوطه باید پاسخگو باشد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: