به گزارش خبرنگار مرات؛مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی که از دیرباز در حوزه درمان و خدمات سلامت دچار مشکل بودند. امکانات و ظرفیت و خدمات سلامت در مراکز درمانی این منطقه یکی از چالش‌های اساسی حوزه بهداشت و درمان است و عموماً مردم از کمبودها و مشکلات بیمارستان متعددی در حوزه خدمات پزشکی و حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص گلایه‌مند و معترض هستند.

در این راستا  بحث مشکلات حوزه بهداشت و درمان گرمسار  با پیگیری خبرنگار مرآت از دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیگری و نتیجه مربوطه بدین شکل منعکس شده است .

توزیع پزشک بر اساس جمعیت است

کامران قدس ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در توضیح علت کمبود پزشک متخصص در این شهرستان گفت: پزشک متخصص  بر اساس نظام سطح بندی خدمات توزیع می‌شود و باید وزارت بهداشت در این زمینه نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها را تامین کند.

قدس در ادامه افزود: در حال حاضر در رشته های مختلف تخصصی پزشک مشغول خدمت است ، اولویت توزیع پزشک فوق تخصص برای توزیع مراکزاستانها و مراکز آموزشی است و باتوجه به جمعیت توزیع می شوند، قبلا فوق گوارش با توجه به شرایط به گرمسار تعلق می گرفت ولی چون دوره تعهد آنها به اتمام می رسد و استخدام نیستند معمولا به شهرهای خود و یا شهرهای پرجمعیت تر برمی گردند و نمی‌توان آنها را مجبور به ماندن کرد و از طرفی وزارت بهداشت هم با توجه به محدودیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی معیارهای خاص خود را دارد و هر تخصص یا فوق تخصصی را به یک شهر و استان نمی دهند.

وی خاطر نشان کرد: به فرض مثال در حال حاضر  فوق تخصص عروق در استان حتی یک نفر هم نداریم و از نظر وزارت بهداشت اولویت هم ندارد چون تعداد جمعیت کم است و بیماران آن هم کم ههستند و اگر موردی هست اعزام می شود و  بطور کلی از نظر سرانه پزشک متخصص جزو بهترین استان‌ها هستیم و شهرستان گرمسار هم در بسیاری از رشته ها متخصص دارد ،ولی درتمام دنیا نزشک فوق تخصص به راحتی در دسترس نیست و سلسله مراتبی دارد.

دستگاه سی تی اسکن در مدار خدمت رسانی هست 

وی همچنین در توضیح راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان معتمدی گرمسار  نیز ابراز کرد: تجهیزات پزشکی هم مانند سایر تجهیزات ممکن هست دجار نقص فنی،شوند ، بعضی قطعات مانند تیوپ مصرفی هست که بعد از اتمام زمان باید تعویض شوند و این اتفاق در تمام مراکز درمانی ممکن هست رخ دهد، مانند سی تی اسکن بیمارستان تامین که بیش از یکسال خراب بود ولی این دستگاه در بیمارستان معتمدی ظرف مدت یک هفته به چرخه خدمت بازگشت.

این مقام مسئول در مورد ساعت کار داروخانه شبانه روزی گرمساز نیز اذعان کرد: در مورد داروخانه شبانه روزی پیگیری شده و تذکرات لازم  داده شده، لیکن در شهر سمنان هم اگر ملاحظه کرده باشید داروخانه شبانه روزی از ساعت ۱۲ شب به بعد کسی را داخل راه نمی‌دهند و از پشت شیشه سفارش را دریافت می‌کنند که جنبه امنیتی دارد.

بنا به گفته قدس  علت کمبود برخی داروها داروها کشوری است و بعضا افراد دنبال نمونه های خارجی هستند و مشابه داخلی آن را استفاده نمی‌کنند و نمونه های خارجی آنها در برخی مواقع کمبود دارد که کشوری است.

انتهای پیام/

نوشته پزشک متخصص بر اساس نظام سطح بندی خدمات توزیع می‌شود/دستگاه سی تی اسکن بیمارستان معتمدی در مدار خدمت رسانی هست  اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: