به گزارش مرآت، علی منصفی راد در نشست علمی هم اندیشی و کارگاه های مشارکتی طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در راستای اجرای مصوبه سفر رئیس محترم جمهور، با عنوان تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری و در جهت پیشبرد اهداف مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در دانشگاه آزاد این شهر افزود: طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر به زودی و پس از اتمام مطالعات علمی، وارد فاز اجرایی می شود

وی بیان کرد: با توجه به سفر احتمالی دولتمردان به استان در آینده نزدیک، تلاش جهاددانشگاهی بر این است که این طرح مطالعاتی به سرعت، تکمیل و ارائه شود.

وی با اشاره رویکرد علمی جهاددانشگاهی استان به طرح های مطالعاتی افزود: تلاش جهاددانشگاهی استان بر این است که با هم‌فکری ، همکاری و خردورزی جمعی یک طرح مطالعاتی شایسته و مهمتر از آن یک طرح مطالعاتی قابل اجرا تدوین و به مسوولان ملی ارائه دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه در این طرح مطالعاتی به دنبال امور اجرایی نیستیم ادامه داد: همه توان جهاددانشگاهی در این طرح معطوف به این است که طرح، همه الزامات تکمیل قطب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در کارگروه ‌های تخصصی دنبال و پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری مهدیشهر در حوزه های دامپروری، کشاورزی، گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی در حال انجام است.

منصفی‌راد بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته ایجاد مراکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی به عنوان طرح فناورانه ملی به تایید جهاددانشگاهی کشور رسیده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از توسعه زنجیره های تولید و ارزش به عنوان یکی از هدفگذاری های طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر نام برد و اضافه کرد: افزایش تولیدات گوشتی، لبنی و کمک به زنجیره ارزش با بهره‌گیری و فعال سازی همه ظرفیت های بومی و استانی و توجه همزمان به دامپروری صنعتی که از تاکیدات رئیس‌جمهور است، از دیگر اهداف و راهبردهای پیش‌بینی شده این طرح محسوب می شود.

وی تامین منابع مالی پایدار را در پیشبرد بهتر این طرح ملی مهم و موثر ارزیابی و خواستار حمایت تمام‌قد مسوولان استان از این پروژه ملی شد.

منصفی راد به تمجید از همکاری‌ها و حمایت‌های استاندار، معاونین استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، جهادکشاورزی استان از این پروژه پرداخت و با اشاره به کم‌توجهی‌ها به ظرفیت نژاد اصیل سنگسری گفت: تا پیش از این ، علی‌رغم اینکه گوسفند سنگسری در گذشته به عنوان یک برند مطرح بوده اما در حوزه دامپروری در سطح ملی کمتر به آن پرداخته شده بود. با تصویب این طرح در سفر رئیس جمهور به استان، این مساله به صورت ویژه از طریق وزارت جهادکشاورزی پیگیری شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان وعده داد: جهاددانشگاهی استان همه توان خود را برای ارائه یک طرح مطالعاتی وزین و اجرایی به کار گرفته و با تسریع در تکمیل طرح مطالعاتی به روند اجرایی آن در آینده نزدیک کمک کند.

در این نشست، محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، فرماندار مهدیشهر و تنی چند از فعالان، مؤثران و نخبگان حوزه دامپروری در شهرستان مهدیشهر، پروفسور نادعلیان، چهره ماندگار دامپزشکی کشور، احسانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های خارج از کشور و از اساتید بین المللی حوزه دامپروری به صورت ویدئوکنفرانسی حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند.

همچنین در کنار برگزاری نشست هم اندیشی و در جهت پیشبرد اهداف مطالعات علمی تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری، ۵ کارگروه شامل کارگروه توسعه صنعت دامپروری، کارگروه توسعه گردشگری، کشاورزی و عشایری، کارگروه توسعه بازرگانی محصولات دامپروری، کارگروه ویژه تعادل دام و مرتع و کارگروه زنجیره های تولید و ارزش بخش دامپروری شهرستان مهدیشهر تشکیل و در این کارگروه ها بحث و تبادل نظر شد.

نوشته مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر، مصوبه سفر رییس جمهور، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: