به گزارش مرآت، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی در همایش هیئت‌های مذهبی دامغان به میزبانی حسینیه محله امام (ره) دامغان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۳۵ هیئت ثبت شده رسمی است، ابراز کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به هیئت‌های مذهبی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه همانطور که هیئت‌های عزاداری و مذهبی استان سمنان در همایش بزرگ هیئات مذهبی استان به مناسبت هفته تبلیغ دینی و همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کردند، یکی از مشکلات هیئت‌ها، تأمین اقلام اساسی مورد نیاز در ماه محرم است، تاکید کرد: جلساتی با رؤسای سازمان‌های صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی استان در همین ارتباط برگزار و مسائل مرتبط با هیئت‌های مذهبی در این دیدارها بیان خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه قول مساعد برای در نظر گرفتن سهمیه ویژه هیئت‌های مذهبی در ایام محرم داده شده است، بیان کرد: رایزنی‌هایی در ارتباط با برنج صورت گرفته اما تلاش می‌کنیم که اقلام اساسی مانند روغن، قند و شکر نیز مورد حمایت و کمک قرار گیرد و امیدواریم که مسئولان نیز نگاه مثبتی به این امر داشته باشند.

عبدالهی در ادامه به ضرورت پیگیری شناسه حقوقی هیئت‌های مذهبی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سه زیرمجموعه مردمی دارد که هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی از آن دست محسوب می‌شوند لذا باید گفت دو بخش اول شناسه حقوقی ندارند یعنی برخلاف مؤسسات ارشاد اسلامی و همچنین مؤسسات فرمانداری و ورزش و جوانان، شناسه حقوقی نداریم حدود ۱۵ سال است که سازمان تبلیغات اسلامی کشور این امر را پیگیری می‌کند تا هیئت‌های مذهبی هم شناسه حقوقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کار به مجلس رسیده و طرحی به دولت داده شده است تا در دوره مجلس جدید و دولت جدید این اصل حل شود، گفت: تا آن زمان هیئت‌های مذهبی می‌توانند از دو طریق مسئله شناسه حقوقی را داشته باشند که یکی از این دو راهکار، ثبت گروه جهادی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به نام هیئت‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دیگر راهکار این است که هیئت‌ها گروه جهادی در قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ثبت کنند، گفت: هر دو راه می‌تواند هیئت‌های مذهبی را به شناسه حقوقی برساند که می‌تواند برکات خوبی را نیز داشته باشد.

عبدالهی در ادامه بیان کرد: کمک هیئت‌ها در فضاسازی‌های شهری از دیگر موضوعات مطروحه پیرامون هیئت‌های مذهبی استان است که در این خصوص باید گفت سازمان تبلیغات اسلامی با شهرداری‌ها و مدیریت شهری شهرهای استان روابط خوبی را دارد و لذا این تعامل‌ها باید به میدان عمل نیز کشیده شود.

وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم که شورای هیئات مذهبی هر شهرستان، تمام پروژه فضاسازی مناسبتی شهرداری‌ها را تقبل کند، گفت: شهرداری به جای اینکه این کار را به پیمانکاران بدهد، از ظرفیت شورای هیئات مذهبی استفاده کند تا این شورا که بازوان اجرایی‌اش، هیئت‌های مذهبی هستند، بتوانند از این طریق اقدامات خوبی را نیز صورت دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین به بیمه هیئت‌های مذهبی به مثابه چهارمین دغدغه مهم این قشر یاد کرد و بیان داشت: از زمان استاندار سابق سمنان مشغول پیگیری بیمه مسئولیت رؤسای هیئت‌ها هستیم تا اگر خدایی نکرده خطری کسی را تهدید کرد، بتوانیم مشکلات احتمالی را پوشش دهیم اما متأسفانه اتفاقی رخ نداده است.

عبدالهی افزود: استاندار جدید سمنان نیز قول‌هایی را داده که امیدواریم عملی شود اما تا آن زمان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از بودجه خودش حدود ۸۰ هیئت شاخص پرجمعیت استان را که بخشی از آنها در دامغان هستند، بیمه کرده و تلاش داریم تا همه ۱۵۰ هیئت شاخص مذهبی استان بیمه شوند.

انتهای پیام/

نوشته اخذ شناسه حقوقی برای هیئت‌های مذهبی سمنان پیگیری می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: