فاطمه امیر احمدی، مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت، با بیان این که حجاب، شیوه ی حضور اجتماعی همه انسان ها اعم از زن و مرد در جامعه است؛ اذعان کرد: حجاب راه کار مؤثر برای سالم و ایمن ماندن جامعه از فساد است تا به بالندگی برسد. البته به وجود واسطه ی جاذبه های بیشتری که خداوند در وجود بانوان به ودیعه نهاده است؛ مسئله حجاب به خانم ها اختصاص بیشتری دارد.

مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله در ادامه افزود: اصولاً دین یک برنامه در ساحت فردی و اجتماعی است. بنابراین نمی شود امر و واجباتت دینی مانند حجاب را از امر اجتماع جدا در نظر گرفت. از دیدگاه دین و از دیدگاه اجتماع، فضای جامعه، فضای کار و تلاش و آبادانی است؛ بنابراین حضور در این فضا باید با تمام ظرفیت ها و استعدادهای انسانی باشد تا در جهت ساختن و پیشرفت جامعه بهره برداری شود.

وی با اشاره به نگاه سیاسی کشورهای غربی و غیر مسلمان در مقابله با حجاب، اظهار کرد: به طور مثال در فرانسه بنا به ادعای خود مهد آزادی است؛ دختران محجبه حق تحصیل ندارند اما هر جا به بحث حجاب و پوشش با استدلال های عقلی و علمی نگاه کرده اند، آن را بنا بر عرف خود پذیرفته اند. رغبت زنان آسیب دیده فرانسه به اسلام و حجاب روز به روز بیشتر می‌شود و این زنگ خطری است برای نظام سیاسی فرانسه.

امیر احمدی با اشاره به وجود قوانین پوششی در مجامع علمی سراسر دنیا ابراز داشت: وجود قوانین پوشش در دانشگاه های آمریکا و اروپایی گواه این مسئله است که در غرب نیز، پوشش را در شأن فضای علمی و در شأن فضای اجتماعی لازمه ی شکوفایی استعدادهای انسانی می دانند.

مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله با اشاره به دشمنی آشکار افرادی همچون مسیح علینژاد با بنیان خانواده و سلامت زنان در جامعه خاطر نشان کرد: امثال این فرد نه تنها حامی زنان ایرانی نیستند بلکه با انسانیت نیزدشمنی دارند وگرنه هیچ انسانی حاضر نیست علیه یک مردم ملت درخواست تحریم در عرصه های مختلف اقتصادی، ورزشی و … کند. او یک مأمور سیاسی در جهت پیشبرد اهداف دولت مردان کشورهای استعمارگر است و عکس های متعددش با سیاستمداران و دولتمردان آمریکا گواه این مطلب هست.

وی در ادامه با شاره به این که امثال علینژاد به دنبال سود و منافع شخصی خود هستند؛ عنوان کرد: این افراد بابت عملکردشان مبالغ کلانی از اربابان خود می گیرند؛ حتی اگر کاری که انجام می دهند خلاف منافع یک ملت ظلم دیده باشد. متأسفانه نمونه این مسئله در بعضی از سلبریتی ها نیز به چشم می خورد.

امیر احمدی با بیان اینکه قبح شکنان در عرصه عفت ورزی و حجاب جایی در میان ملتی مسلمان ندارند؛ تأکید کرد: اکنون مردم به دشمنی امثال علینژاد واقف شده اند و اصطلاحاً دستشان برای مردم و خانواده های ایرانی رو شده  است و حتی معترضین به امر حجاب نیز اقبالی به او و مأموریت هایش نشان نمی دهند. در واقع باید گفت مردم ما خائنین رو از خادمین به خوبی تشخیص می دهند.

مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله در پاسخ به این مسئله که رسانه های غربی اکثر خانواده های ایرانی را معترض و بی علاقه به حجاب نشان می دهند؛ تصریح کرد: قطعاً حق و حقیقت را نمی توان از زبان دشمن دیرینه شنید. طبق آمار رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ ۲۳ خرداد سال جاری، بیش از ۸۰ درصد جامعه ایرانی به حجاب معتقد هستند و در واقع باید گفت حیا و حجاب جزئی از فرهنگ و دین ماست که با جسم و جان مردم کشورمان درآمیخته است.

وی با اشاره به این که در دنیای امروز فضای مجازی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که هوشمندانه سبک زندگی ما رو تحت تاثیر قرار می دهد؛ گفت: به قول آیت الله حائری شیرازی : “استعمار یعنی تعطیلی فکر؛ نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهند شما فکر کنید.” درست مانند تأثیری که بلاگرهای حجاب در ارتباط با حیا و عفاف در جامعه رقم زده اند.

امیر احمدی در ادامه افزود: در حال حاضر پدیده بلاگری و الگوسازی در فضای رها شده مجازی کشور، احساسات مخاطب را مورد هدف قرار داده و با تعدد محتواهای هم سو، فرصت فکر رو از مخاطب عام حاضر در جامعه می گیرد.

مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله ضمن تشریح راهکار مقابله با پدیده مذکور اظهار کرد: برای حل این مسئله، آموزش مؤثر و کاربردی سواد رسانه در مدارس و دانشگاه ها، و همچنین سر و سامان دادن به فضای مجازی توسط دولت مردان و نیز معرفی الگوهای ارزشمند به شکل مطلوب، اولویت دارد.

وی با تأکید برا این که حیات کشورهای استعمارگر و سلطه گر در چپاول سرمایه های کشورهای ضعیف و سلطه پذیر است، تصریح کرد: علم و دانشی که در این کشورها فراهم شده، از دزدیدن مغزهای متفکر کشورهای استعمار زده است. بیداری و پیشرفت کشورهایی که عقب نگه داشته شده اند، قطعا به ضرر منافع استعمارگران هست.

امیر احمدی در ادامه بیان کرد: هر گاه کشورهای سلطه گر و استعمار گر بخواهند یک ملت را از جدیت و عزم راسخ خود منصرف کنند و هر گاه بخواهند روح سلحشوری و شجاعت و مردانگی را و فداکاری و ایثار را از یک ملت بگیرند، یکی از بُرّنده ترین حربه ها، ایجاد و تشدید جاذبه های جنسی و کشاندن آن ملت به سوی فحشا است. و این تجربه در دنیا بارها و بارها تکرار شده ست.

مسئول مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده سُلاله با اشاره به وجود ۲۶ نهاد و سازمان که در کشور در امر حجاب و عفاف نقش آفرینی می کنند؛ بیان کرد: به نظرم در درجه اول باید با نهادها و سازمان هایی که به وظیفه قانونی خود به درستی  عمل نمی کنند، برخورد های لازم صورت بگیرد.

وی ضمن بیان اینکه تعداد کی از افراد هستند که آگاهانه اقدام به قبح شکنی در حوزه عفاف و حجاب می کنند و قطعا این افراد سازماندهی و برنامه ریزی شده اند؛ تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از سازمان های موظف در موضوع عفاف و حجاب، نیروی انتظامی است؛ لازم است که با این افراد برخورد قانونی صورت گیرد. البته معتقدم بسیاری از افرادی که در مکان های عمومی حجاب مناسبی ندارند، ناآگاهانه اقدام به هنجار شکنی  می کنند.

امیر احمدی با اشاره به لزوم وجود آموزش های مناسب و بنیادی در خانواده و جامعه برای دختران افزود: دختران جوان ما، از کجا باید آداب حضور در اجتماع و معاشرت اجتماعی را بیاموزد؟ خانواده؟ مدرسه؟ دانشگاه؟ رسانه؟ سهم هر کدام چقدر است؟ و آیا هر کدام از این مراکز به وظیفه خود به درستی عمل می کنند؟ وضعیت نامطلوب جامعه ما در موضوع حجاب، محصول عمل نکردن سازمان ها، نهادها، خانواده، مدرسه، دانشگاه و رسانه به وظایف خود است.

 

انتهای پیام/ ز

نوشته نهادهای متولی عفاف و حجاب به وظیفه خود به درستی عمل نمی کنند/تشدید جاذبه های جنسی سلاح برنده استعمارگران اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: