به گزارش مرآت؛ سیدمحمدرضا هاشمی در نشست فوق العاده عصر یکشنبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر دو شهرستان شاهرود و مهدیشهر در استان در وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارند و مابقی شهرستان ها دارای وضعیت آبی کرونایی است.
وی گفت: در هفته گذشته در استان سمنان با ۹۸ درصد رشد مراجعه بیماران مشکوک کرونا به مراکز درمانی روبرو بوده ایم.
هاشمی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در مجموع ۱۳۷ نفر بیمار با تست مثبت کرونا به صورت سرپایی و بستری در استان سمنان وجود داشته که از این تعداد ۱۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و پنج نفر در آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند.
وی ادامه داد: تزریق واکسن‌ کرونا یکی از مواردی است که باید اطلاع رسانی لازم در این حوزه صورت گیرد تا با ترغیب برای پرهیز از عادی انگاری و استفاده از دُزهای مختلف واکسن در سطح جامعه ایجاد شود.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مراکز تجمیعی واکسن در شهرهای زرد، مجدد راه اندازی و امور با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: برنامه های دهه ولایت و امامت به دور از عادی انگاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

وی اظهار داشت: ضروری است تا از امروز و با توجه به افزایش میزان مراجعات و ابتلا، نظارت و مدیریت امور بیش از پیش و به صورت مطلوب تر در امر پیشگیری و مقابله با کرونا شکل گیرد.

هاشمی افزود: نظارت ها در جامعه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برای پیشگیری از تشدید همه گیری و ابتلا به کرونا، باید افزایش یابد تا دوباره شاهد بازگشت رنگ بندی های قرمز و نارنجی به استان سمنان نباشیم.

استاندار سمنان گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه برای رعایت پروتکل ها و جلوگیری از تشدید بیماری در سطح جامعه در دستور کار باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان نیز در این نشست گفت: امیکرون سویه غالب اصلی و  BA5 زیر سویه این همه گیری در حال حاضر است.

دکتر کامران قدس با بیان اینکه در دوهفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته است اظهار داشت: در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان طی هفته اخیر، ۱۵۰ مراجعه کننده مشکوک به ابتلا به کرونا داشتیم.

وی افزود: از این تعداد حدود ۹۰ نفر تست آنها مثبت بود که ۲۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.
قدس با پیش بینی اینکه در سه هفته آینده از نظر ابتلا، بستری و بستری در آی سی یو به پیک برسیم خاطرنشان کرد: عادی انگاری در جامعه و کاهش میزان واکسیناسیون از دلایل اصلی تشدید همه گیری مجدد کرونا در جامعه است و لازم است تا دُز یادآور سوم و چهارم در جامعه به صورت فراگیر تزریق شود.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز از قرار داشتن این شهرستان در وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی خبر داد و گفت: در هفته گذشته در مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود حدود ۱۸۹ نفر مراجعه کننده مشکوک داشته ایم.

دکتر شیبانی با تاکید بر اینکه مراجعین‌ مشکوک، مثبت سرپایی و بستری در هفته گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است گفت: خوشبختانه در هفته گذشته فوتی و بستری در آی سی یو در مراکز تحت پوشش این دانشگاه نداشتیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در چند روز گذشته مراجعه برای تزریق دُزهای مختلف واکسن افزایش یافته و نیاز است این روند تقویت شود خاطرنشان کرد: نیاز است تا عادی انگاری از جامعه دور شده و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/

نوشته مراجعه بیماران مشکوک کرونایی به مراکز درمانی استان سمنان ۹۵ درصد افزایش یافته است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: