به گزارش مرآت، از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، جواد شاد با بیان این مطلب افزود: کاروان‌های حجاج ایرانی از طلوع آفتاب امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه (عید قربان) با ندای الله اکبر و بر اساس زمانبندی دقیق و منظم مزدلفه را ترک و راهی سرزمین منا شدند.

وی افزود: بخشی از حجاج ایرانی که دیشب را در مزدلفه بیتوته کرده بودند در حال حاضر به صورت پیاده در حال عزیمت به منا، برای ادامه اعمال در ایام تشریق هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز پیش‌تر گفت: زائران در فرصت حضور در مشعرالحرام به یاد شهدای عزیز، امام امت و مقام معظم رهبری که مشتاق حضور در کنار زائران هستند، خواهند بود و ان‌شاءالله با دست پر از این سفر معنوی به کشور اسلامی باز خواهند گشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در مشعرالحرام در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج، با اشاره به برگزاری حج بعد از کرونا و امکان زیارت خانه خدا توسط مؤمنین، اظهار کرد: برنامه های حج، شکل گرفت و زایران ایرانی با ۴۵درصد سهمیه به سرزمین وحی مشرف شدند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: به لطف خدا همه برنامه های حج روان انجام شد و تعداد بیماران نسبت به سنوات گذشته بسیار اندک بود و حتی هیات پزشکی از برخی امکاناتی که پیش بینی کرده بود استفاده نکرد.

 

انتهای پیام/ منبع ایرنا

نوشته کاروان حجاج ایرانی مشعرالحرام را ترک کردند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: