به گزارش مرآت، سردار منصور شوقانی، جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان صبح امروز در جلسه قرارگاه فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف در سمنان با اشاره به اهمیت و ضرورت صیانت از این معروف اجتماعی اظهار کرد: اعتلای حجاب و عفاف در جامعه رسالت امروز ما در عرصه جهاد فرهنگی است.

وی افزود: حجاب و عفاف یک فریضه بسیار مهم و الهی محسوب می‌شود که به پاسداشت آسمانی شدن غیورمردان و شیرزنانی است که در راستای تعالی عفاف و حجاب در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی در مسجد گوهرشاد مظلومانه آسمانی شدند.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم امروز ما در جمهوری اسلامی این است که با هم‌افزایی و همراهی یکدیگر بتوانیم در این فرصت طلایی خدمت که برای همه ما فراهم‌ شده، نسبت به ترویج گوهر حجاب و عفاف با نگاه تربیتی و فرهنگ‌سازی در جامعه اقدام کنیم.

شوقانی تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی سپاه استان سمنان یکی از برنامه‌هایی را که به‌صورت خاص پیگیری می‌کند، موضوع عفاف و حجاب است و این قرارگاه در تلاش است تا بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی، ساز و کار عملیاتی کردن برنامه‌های مؤثر و منسجم را در استمرار این حرکت فرهنگی انجام دهد.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ضرورتی انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید زیرساخت‌های جامعه و کشور با اجرای برنامه‌های زیربنایی فرهنگی اصلاح شود تا بتوانیم با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جلب اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی بر پایه الگوهای شاخص اسلامی در نهادینه کردن جایگاه مهم عفاف و حجاب در جامعه به نتیجه مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/

نوشته تدوین برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: