محمد طاهری روز یکشنبه به ایرنا افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی تنها راهکار عبور از کم‌ آبی در فصل تابستان است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌آبی در شهر سمنان، گفت: خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سالجاری کاهش یافته است.
وی افزود: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.
طاهری تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه است، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.
وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند استفاده از سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و  استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.
وی با اشاره به فرسودگی شبکه انتقال آب در استان سمنان، خاطرنشان کرد: سالانه باید حداقل ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام می‌شود، اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.
طاهری یادآور شد: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای زوم‌بندی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و هشت هزار میلیارد ریال در روستا مورد نیاز است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد و ۸۳.۲ درصد مصرف آب  در شهرهای استان سمنان در بخش خانگی است.
به گزارش ایرنا، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی در شهرهای گرم استان، استفاده از سرشیرهای مخلوط، و انتقال آبیاری فضای سبز از روز به ساعات شب، برخی از توصیه ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

نوشته عبور از تنش آبی تابستان سمنان به صرفه‌جویی ٢٠ درصدی مشترکان بستگی دارد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: