شیشه رومیزی یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین سازه های شیشه ای در خانه ها و ادارات است. این شیشه های رومیزی موجب زیباتر شدن دکوراسیون اتاق می شوند و جهت قرار دادن اشیا و ظروف مختلف به کار می روند. آینه ها نیز جزو وسایل دکوری به شمار می روند که علاوه بر انعکاس تصاویر و نور، به زیباسازی فضا کمک می کنند. آینه دکوراتیو و آینه دودی دو نوع از آینه ها هستند که در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

به جهت جذابیت این وسایل دکوری قصد داریم در مطلب پیش رو درباره آنها صحبت کنیم.

معرفی انواع شیشه رومیزی

شیشه رومیزی در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود و هر کس بر اساس سلیقه و بودجه خود آن را انتخاب و خریداری می کند. برخی از شیشه هایی که جهت قرار دادن روی میزها طراحی می شوند عبارتند از: تخت معمولی، خم، سکوریت و نیمه سکوریت و همچنین لمینت که در ادامه درباره خصوصیات هر کدام از آنها صحبت می کنیم.

مشخصات شیشه رومیزی تخت

طراحی شیشه رومیزی به صورت ساده رواج بسیاری دارد و روی اغلب میزها شیشه های ساده قرار می گیرد. این نوع سازه های شیشه ای معمولی و ساده هستند و از شفافیت اندکی برخوردارند. معمولا شیشه های ساده رومیزی کیفیت پایینی دارند و به همین جهت برای مکان های پرتردد و پرمصرف گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. شیشه تخت رومیزی صرفا برای میزهایی که رویه کامل دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با شیشه های رومیزی خم یا منحنی

یکی از جالب ترین و جدیدترین محصولات شیشه، شیشه رومیزی منحنی است. این شیشه ها به صورت خمیده هستند و جزو مرغوب ترین سازه های شیشه ای به شمار می روند. نمای جذابی دارند؛ زیرا بر خلاف رومیزی های تخت به صورت منحنی دیده می شوند. مقاومت شیشه های خم بالا است و به عنوان شیشه های نیمه سکوریت نیز شناخته می شوند. در ساخت شیشه رومیزی منحنی، فرایندی صورت می گیرد که موجب افزایش مقاومت آن می شود.

شیشه سکوریت جهت رومیزی

شیشه رومیزی سکوریت یکی از بهترین سازه های شیشه ای است. این نوع شیشه ها مقاومتی در حدود هفت برابر بیشتر از شیشه های معمولی دارند. شیشه سکوریت به دلیل مقاومت زیادی که دارد به شیشه نشکن نیز معروف شده است. نحوه ساخت شیشه های سکوریت به این صورت است: شیشه بعد از خروج از کوره به سرعت سرد می شود. خنک شدن شیشه با سرعت بالا از طریق پاشیدن توده ای سرد صورت می گیرد. به این ترتیب سطح شیشه سرد می شود در حالی که وسط آن هنوز داغ است.

سرد شدن ناگهانی سطح شیشه رومیزی و داغ بودن وسط آن موجب افزایش مقاومت شیشه سکوریت می شود. شیشه های سکوریت گزینه های بسیار مناسبی جهت رومیزی محسوب می شوند.

ویژگی شیشه های رومیزی نیمه سکوریت

فرایند تهیه شیشه های نیمه سکوریت همانند شیشه های سکوریت بوده و صرفا تفاوت آنها در سرعت سرد کردن سطح شیشه است. سرعت سرد کردن شیشه های نیمه سکوریت پایین تر از شیشه های سکوریت بوده و به همین جهت مقاومت آنها نیز کمتر است. مقاومت و دوام شیشه نیمه سکوریت تقریبا دو برابر شیشه های معمولی است و خرده های آن همانند شیشه های معمولی برنده و خطرناک است.

مشخصات شیشه رومیزی لمینت

شیشه رومیزی لمینت یکی از مرغوب ترین محصولات شیشه جهت روی میز است. این نوع محصول از چند لایه شیشه تهیه می شود که در بین هر لایه ورق PVB قرار می گیرد. به این صورت مقاومت و کیفیت شیشه لمینت افزایش فراوانی می یابد. یکی از خواص جالب شیشه های لمینت، عدم ریزش خرده های شیشه پس از شکسته شدن است. به عبارت دیگر می توان گفت که بهترین شیشه رومیزی از جنس لمینت تهیه می شود.

کاربرد آینه دکوراتیو در طراحی داخلی

یکی از آینه های کاربری در طراحی داخلی خانه ها و سایر ساختمان ها، آینه دکوراتیو است. آینه های دکوراتیو با استفاده از قطعات آینه تهیه می شوند. قطعات کوچک و بزرگ و اشکال مختلف آینه در کنار هم تشکیل آینه دکوراتیو می دهند. نصب آینه طرح دار و دکوراتیو موجب جذابیت فراوان اتاق می شود و حس شیک و مجلل بودن برای ساکنین خانه فراهم می کند. تکنولوژی مدرن و جدیدی که برای تهیه قطعه های کوچک آینه به کار گرفته می شود، موجب دقت در ساخت آنها شده و کیفیت طراحی آنها را افزایش می دهد.

آینه های دکوراتیو انواع مختلفی دارند. آینه های دودی، برنز، سفید، شامپاینی و … جزو آینه های دکوراتیو محسوب می شوند. در بخش بعدی به توضیح آینه های دودی می پردازیم.

نقش آینه دودی در دکوراسیون داخلی

چنانچه گفتیم آینه دودی یکی از انواع آینه های دکوراتیو است. از آینه های دودی برای تزئین و طراحی دکوراسیون اتاق ها استفاده می شود. تنوع اشکال آینه های دودی و مرغوبیت آنها تأثیر مستقیمی روی کیفیت آینه کاری اتاق دارد. ترکیب این نوع آینه ها با آینه های سفید نیز می تواند جذابیت آینه کاری را افزایش دهد. دکوراسیون داخلی اتاق توسط آینه دودی، آن را لاکچری تر و مجلل تر می کند.

 

صنایع رحیمی یکی از تولید کنندگان داخلی در زمینه انواع آینه و شیشه است. این گروه با استفاده از تجارب متخصصان و ابزارهای پیشرفته محصولات خود را عرضه می کند. برخی از محصولات صنایع آینه رحیمی عبارتند از: آینه شامپاینی، آینه دودی، آینه کریستال، آینه تراش و آینه برنز. جهت مشاهده و سفارش محصولات رحیمی به سایت اینترنتی rahimiglass.com مراجعه کنید.

نوشته شیشه رومیزی باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: