محمد کاظم انبارلویی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: در کارنامه حقوق بشر آمریکا شاهد فهرست عظیمی از کشتارها و نقض حقوق بشر روبرو هستیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به استفاده آمریکا از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی هنگام جنگ جهانی دوم در ژاپن عنوان کرد: علیرغم این که ژاپن چندین ماه بود که پذیرای صلح و آتش بس شده بودند؛ اما آمریکایی ها با پرتاب دو بمب در دو شهر ژاپن باعث قتل عام صدها هزار نفر شدند.

وی افزود: توجیه آمریکا در مبادرت به چنین جنایتی  اولاً جلوگیری از تقسیم شدن ژاپن میان بلوک غرب و شرق همانند کره و آلمان و خروج این کشور از سلطه آمریکا بود و ثانیاً آمریکا با ارتکاب به چنین عملی در صدد این بود تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد.

انبارلویی با اشاره به استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ ویتنام از سوی آمریکا ابراز کرد: سالهااست که صدها هزار نفر از عوارض کاربرد این سلاح ها در رنج هستند.

این کارشناس سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا و اروپا در جنگ میان ایران و عراق نیز با قرار دادن سلاح های شیمیایی در اختیار صدام و استفاده رژیم بعثی عراق از این سلاح ها برگ و رکورد جدید در تاریخ جنایات ضد انسانی بود.

وی با اشاره به بی اعتنایی و سکوت غرب در برابر این جنایات هولناک بیان کرد: عدم موضع گیری مجامع جهانی باعث شد تا صدام در ارتکاب به جنایات خود با استفاده از این سلاح های مرگبار جری تر شده و به کار خود تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ادامه دهد.

انبارلویی ضمن بیان این که آمریکا از خدشه دار شدن چهره اش در استفاده از سلاح ها ی شیمیایی و بیولوژیکی و حتی اتمی ابایی ندارد؛ گفت: رکوردی که آمریکا از خود در ارتکاب به جنایاتی از این دست به جا گذاشته در تاریخ دنیا همتا ندارد.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: آمریکا در عین این که خود را پرچم دار حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کند، دارای کارنامه ای است که حاوی بزرگترین نقض های حقوق بشر و آزادی های سیاسی است.

وی با اشاره به وظیفه مهم و سنگین وزارت خارجه و دستگاه های ذیربط در احقاق حقوق پایمال شدن خسارت دیدگان بمباران های شیمیایی در کشور تأکید کرد: مسئولین مربوطه باید به لحاظ حقوقی و سیاسی در سطح دنیا به روشنگری بپردازند و در کنوانسیون های جهانی پرچم دار منع گسترش سلاح های هسته ای و شیمیایی و بیولوژیکی شود.

انبار لویی در ادامه بیان کرد: ایران به عنوان کشوری مظلوم در اواخر قرن بیستم مورد اصابت سلاح های شیمیایی قرار گرفت و این مسئله در جهان بخاطر سلطه کشورهای غربی با یک سکوت معناداری در رسانه های جهان مواجه شد. البته امروز جهانیان می دانند ایران در جنگ هشت ساله مورد ظلم و ستم هایی واقع شد که در دوران معاصر نمونه دیگری ندارد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حکم رهبر انقلاب در حرمت به کار بردن سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای گفت: با پیروی از حکم رهبری در حال حاضر ایران پرچدار صلح جهانی است؛ نه امریکا و اروپایی ها که با در دست داشتن سلاح های شیمیایی و هسته ای متعدد، تهدید کننده صلح و امنیت در جهان هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا با طرح شکایت و تشکیل پرونده هسته ای در مجامع جهانی برای ایران در  صدد سرپوش گذاشتن بر جنایات خودش است تصریح کرد: آمریکا و اروپایی ها به این بهانه های واهی مانع از بهرمندی کشور و مردم ما از مواهب فناوری صلح آمیز هسته ای شدند.

انبارلویی با اشاره به اقدامات متعدد نظامی و امنیتی آمریکا در خارج از مرزهای خود خاطر نشان کرد: آمریکا در سراسر اروپا و برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی دارای زندان هایی است که مخالفین خود را در آن زندان ها حبس کرده است.

وی در پایان با اشاره به آزمایشگاه ها بیولوژکی آمریکا در اوکراین افزود: جنگ روسیه و اوکراین پرده از وجود آزمایشگاه های متعدد بیولوژیکی آمریکا که به منظور بسط و توسعه سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی برداشت و بار دیگر جهانیان به فعالیت ها ضد بشری آمریکا واقف شدند.

 

انتهای پیام/ز

نوشته آمریکا؛ بزرگترین تهدید برای صلح و حفظ حقوق بشر/ایران باید پرچم دار منع گسترش سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در سطح جهان باشد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: