به گزارش مرآت، محمد جعفر عبدالهی با بیان اینکه سامانه‌های متعددی از سال گذشته به مجموعه خدمات دادگستری استان سمنان افزوده شده است، تاکید کرد: یکی از این سامانه‌ها رخداد انتظامی با همکاری ناجا است که در کلانتری استقرار داشته و در زمینه شکایت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: شکایت‌ها سابقاً از سوی دفاتر خدمت قضائی و به صورت مراجعه به دادسرا صورت می‌گرفت اکنون می‌توانند به کلانتری و پاسگاه‌ها مراجعه و شکایت خودشان را از این طریق نیز به دادسرا و دستگاه قضائی ارائه نمایند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان درباره سامانه استعلام سوابق محکومیت‌های مالی نیز توضیح داد: اگر دو نفر قرار است معامله‌ای را داشته باشند برای اطمینان از اجرای تعهدات می‌توانند به دادگستری مراجعه و با شرایطی که سامانه تعریف می‌کنند، اطمینان حاصل کند که طرف مقابل مالی مشکلی در زمینه پرونده‌های کیفری مالی نداشته باشند.

عبدالهی بیان کرد: دیگر سامانه اجرای احکام که به زودی وارد حوزه دادگستری استان سمنان نیز شده استعلام برخط یا آنلاین دارایی‌های اشخاص است.

وی درباره سامانه توضیح داد: سابقاً دادگستری مردم را به اداره ثبت اسناد و املاک و بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری ارجاع می‌داد اما با این سامانه دیگر نیازی به حضور مردم در این مکان‌ها نیست و استعلام‌ها الکترونیکی گرفته می‌شوند تا احکام قضائی اجرا شوند.

انتهای پیام/

نوشته ایجاد سامانه استعلام سوابق محکومیت‌های مالی در استان سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: