به گزارش مرآت، غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد.

وی گفت: لازم است رانندگان این ناوگان برای ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی و افزایش سهم وانت‌بارها در حمل و نقل جاده‌ای در قالب محمولات قابل حمل با ناوگان وانت‌بار و جلوگیری از فرار بار نسبت به ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عنوان کرد: با هدف ساماندهی وانت‌بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی، جلوگیری از فرار بار و افزایش سهمیه وانت‌بارها در حمل و نقل جاده‌ای در قالب محمولات قابل حمل با ناوگان وانت‌بار این اقدام انجام می‌شود.

طحان افزود: از کلیه رانندگان وانت‌بارها خواستاریم تا با در دست داشتن مدارک لازم برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان و یا مراکز مجاز ثبت‌نام محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: متولدین ۱۳۷۸ به قبل که موفق به کسب حداقل مدرک پایان تحصیلی ابتدایی یا نهضت سوادآموزی و گواهینامه رانندگی مجاز شده‌اند، می‌توانند با به همراه داشتن اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم) و دو قطعه عکس ۴*۳ کارت هوشمند رانندگان را دریافت کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: صاحبان وانت‌بار با عمر ناوگان با سن حداکثر ۲۰ سال می‌توانند با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر و بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر کارت هوشمند دریافت کنند و از مزایای آن مانند تخصیص سوخت و … بهره‌مند شوند.

طحان خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی وانت‌بارها با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد و برای رسیدن به اهداف مورد نظر تسهیل و تسریع در صدور کارت هوشمند ناوگان و رانندگان وانت‌بار مورد نظر قرار گرفته که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نظارت می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته ساماندهی وانت‌بارها از طریق بازارگاه‌های الکترونیکی اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: