به گزارش مرآت؛ علی‌اصغر امامیون افزود: سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان ۷۰۰ هکتار است و عملکرد این محصول در شهرستان نیز ۳.۵ تن به ازای هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با برداشت، راستی آزمایی تولید محصول توسط کارشناسان این مدیریت نیز انجام می‌شود، گفت: عدم بارندگی در زمستان ۱۴۰۰ کاهش عملکرد در واحد سطح در سال جاری را فراهم کرده است.

امامیون ادامه داد: عملیات برداشت محصول جو با نظارت پنج کارشناس و ناظر برداشت و با استفاده از ۱۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر از اوایل خرداد امسال آغاز شد و تا تیرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کارشناسان ناظر در عملیات برداشت آموزش‌های لازم را کسب کردند و در این خصوص جلسات مشترک تعیین نرخ برداشت، بسته بندی کاه، حمل و جابجایی محصول، با حضور کارشناسان در این مدیریت برگزار شد.

امامیون اظهار داشت: قیمت خرید توافقی جو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در سال زراعی جاری اعلام شده است و لازم به ذکر است که ۳۰۰ هکتار از مزارع جو در نیمه اول اردیبهشت ماه به صورت سبز (قصیل) جهت مصرف علوفه دام برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: بارندگی‌های به‌موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید، از عوامل موثر بر افزایش عملکرد این محصول است.

به گزارش مرات؛ مناطق شمالی و شرق دامغان بیشترین زارعت گندم و جو را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نوشته برداشت ۲.۵ هزار تن جو در دامغان پیش‌بینی شد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: