به گزارش مرآت، سید محمد رضا هاشمی صبح پنجشنبه در نشستی با فعالان صنایع دستی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به مشکلات هنرمندان این حوزه در استان، بیان کرد: مطالبات، مباحث و مسائل مطرح شده از سوی هنرمندان صنایع دستی استان طی نشست‌های مستمر با حضور مدیران کل مربوطه استان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: استان سمنان در بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پتانسیل‌های بسیار غنی برخوردار است که نیاز است به صورت ویژه معرفی و شناسانده شود.

حمایت از هنرمندان

استاندار سمنان همچنین گفت: راه اندازی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در راستای ایجاد زمینه و تسهیل در فروش برای فعالان این بخش و ارتقا فرصت‌های اقتصادی این حوزه امری حائز اهمیت بوده و ضرورت دارد انجام گیرد.

هاشمی از تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان به مثابه یک راهبرد مهم در توسعه اقتصاد به خصوص روستایی خبر داد و ابراز داشت: زیرساخت‌های فروش صنایع دستی در استان به منظور معرفی و حمایت از فعالان این بخش، به صورت جدی در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با اشاره به نقش صنایع دستی در کاهش مهاجرت و توسعه اشتغال روستایی و شهری، افزود: فعالان صنایع دستی در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مؤثری دارند، لذا حمایت از این حوزه امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نوشته تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان سمنان/ بازارچه‌ها ایجاد شوند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: