به گزارش خبرنگار مرآت؛ آیت الله عباس کعبی نسب عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش نکو داشت آیت الله شاهچراغی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این نکوداشت گفت: تواضع و فروتنی و مردمی بودن موجب شده است این عالم ربانی این چنین محبوی شود وقطعا تواضع وفروتنی وی با چنین مجالسی بیشتر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه اذعان کرد: تجلیل از عالم فرزانه تجلیل از تمدن اسلامی و مکتب فرزانگان و نشانه عمق ارتباط روحانیت و مردم است.

جامعه ای که قدر شناس علما نباشد دچار جهالت خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه حضرت فاطمه الزهرا(س) یادآوری کرد: جامعه ای که قدر و منزلت و جایگاه علمای راستین را بشناسید شامن و منزلت پیدا خواهد کرد و بلعکس اگر قدر شناس نباشد دچار جاهلیت و گمراهی خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری رو حانیت را برخواسته از متن مردم و دل جامعه دانست و بیان کرد: روحانیت همواره در صف اول مبارزه با دشمنان بوده اند و در دوره های مختلف چه در قبل از انقلاب وچه بعد از آن دئر ساخت فرهنگ وئ تمدن پیشگام بوده اند.

وی آیت الله شاهچراغی را چهره ای دانستند که مسجد را احیا کرده و در کنار آن به مبارزه و تدریس پرداخته و توانسته در تمام ابعاد یک شخصیت برجسته و فاخر شود.

وی تاکید کرد: فیلم «عنکبوت مقدس» را صهیونیست‌ها و بهایی‌ها برای خاموش کردن نور خدا و برای اینکه غیرت دینی مردم ایران را آزمایش کنند مورد حمایت قرار دادند اما با یک سرود جواب خود را گرفتند.

کعبی نسب ادامه داد: برخی اشتباهات کوچک روحانیت را بزرگنمایی می‌کنند اما خدمات بزرگ را نادیده می‌گیرند باید این خدمات را برای نشان دادن نهاد روحانیت و ارتباط پیوسته آنان با مردم علنی کنیم.

وی ابراز داشت: دغدغه مردم با روحانیت یکی است و عمده مطالبات مردم معیشت، سلامت و بهداشت، حجاب و عفاف، اخلاق و معنویت، ساخت جامعه بر مبنای ایمان و تقوا، است و مردم می‌خواهند بی‌بند و باری فضای مجازی و ابتذال آن برچیده شود. حل مساله امنیت، پیشبرد علم و فناوری، جهاد تمدنی نیز از دیگر خواسته های مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحانیت و رئیس جمهور دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و باید همه دست به دست هم بدهیم در مقابل این گرانی ها و خائنان به کشور بایستیم.

آیت الله شاهچراغی برای استان سمنان یک نعمت بزرگ است

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نیز در این مراسم با بیان اینکه علما نعمتی برای جامعه هستند، گفت: در روایات آمده که روزی فقیهی در یک مناظره بر یک ناصبی غلبه کرده بود وارد مجلسی شد که بنی‌هاشم، بنی‌عباس و … در نشست حضور داشتند و امام هادی (ع) صدر مجلس را برای آن عالم خالی کردند تا مقام علما را نشان دهند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: این اقدام امام هادی (ع) مورد اعتراض عباسی‌ها و بنی‌هاشم قرار گرفت که چرا امام، فرد عامی را نسبت دیگران برتری داد لذا ایشان احتجاج کرده و به این آیه قرآن کریم اشاره کردند که خداوند می‌فرمایند که حکم بین من و شما قرآن است لذا خداوند مؤمنان و غیر مؤمنان را برتری می‌دهد و لذا در بین مؤمنان نیز مؤمن عالم را بر مؤمن غیر عالم به درجات برتری داده است.

مطیعی با بیان اینکه این نشان از مقام شامخ علما در دین مبین اسلام و تأکیدات گران سنگ بزرگان دینی دارد، بیان کرد: شخصیت آیت الله شاهچراغی چه در زمینه مسائل دینی و موضوعات مرتبط با نماز جمعه و چه در زمینه ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی به صورت عملی برای تمام استان سمنان یک نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه امروز بسیار خرسند هستیم که از پنج دهه مجاهدت‌های آیت الله شاهچراغی در صورتی تقدیر می‌کنیم که هیچکس امروز در این سالن دعوت نشده و به اجبار نیامده است لذا همه با میل و رغبت حضور دارند تا بدانیم که یک عالم خدوم به جامعه تا چه میزان علاقه قلبی مردم را با خود همراه می‌بیند و این دارایی بزرگی است.

تقدیر از افراد خدوم  باید فرهنگ سازی شود

جت‌الاسلام عباس نصیری فرد دبیر همایش گرامی داشت مقام آیت الله شاهچراغی نیز در سخنرانی کوتاهی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این همایش که با نمونه‌های مشابه در استان و خارج از استان سمنان تفاوت دارد این است که در زمان حیات آیت الله شاهچراغی برگزار می‌شود و لذا می‌تواند نقطه عطفی در زمینه برگزاری رویدادهای مشابه باشد.

دبیر همایش گرامیداشت مقام آیت الله شاهچراغی عنوان کرد: متاسفانه اینگونه در جامعه مرسوم شده است که مسئولین فعلی ،مسئولین گذشته را نقد می کنند اما این همایش به همت حجت الاسلام مطیعی برگزار شده و باید اینگونه اقدامات در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه محور این همایش نیز قدردانی از مجاهدت‌ها و دهه‌ها خدمت گزاری بی منت آیت الله شاهچراغی به مردم استان سمنان و انقلاب است، بیان کرد: سخنرانی، رونمایی از کتاب، تالیفات، زندگی نامه و… از جمله بخش‌های این مراسم است.

انتهای پیام/

 

نوشته جامعه ای که قدر شناس علما نباشد دچار جهالت خواهد شد/سرود «سلام فرمانده» پاسخ فیلم «عنکبوت مقدس» اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: