به گزارش خبرنگار مرآت؛ محمد محمدمهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت آیت ‌الله سید محمد شاهچراغی در سالن هلال‌احمر سمنان گفت: در تاریخ اسلام وتشیع بعد از هجرت پیامبر (ص) هیچ هجرتی بالاتر از هجرت امام رضا (ع) نیست که از مدینه آغاز شد و با طی سختی‌ها به خراسان رسیدند و منشا حرکت تمدنی بزرگ در تاریخ اسلام است.

اسماعیلی در ادامه اذعان کرد: اسماعیلی گفت: شاید عامدانه عده ای از مورخین و گویندگان به این حرکت عظیم و تمدن‌ساز کمتر پرداخته‌اند. حدیث سلسله‌الذهب، عظمت امامت را می‌رساند که امام رضا (ع) در اجتماع عظیم از مردم نیشابور آن حدیث را خواندند و این آغاز حرکات علمی در جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این آئین نکوداشت ابراز کرد: آیت الله شاهچراغی تمام عمر پر برکت خود را در راه اهل بیت ومبارزه سپری کرده اند و ارادت مردم سمنان به ایشان بعلت خصایل نیکی است در وجود وی جمع شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آیت الله شاهچراغی تنها متعلق به مردم سمنان نیست بلکه یک چراغ هدایت برای جهات تشیع و اساس پایداری مکتب اهل بیت وابسته به چنین عالمانی است.

وی همچنین تاکید کرد: تجلیل از آیت الله شاهچراغی تجلیل از یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که همه چیز را در خورد یک جا و ذوابعاد دارا می باشد .

بنا به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این عالم حی در طول این نهضت ۶۰ ساله استوار و بدول لغزش حرکت کرده و این استقامت در راه اسلام در خور ستایش و تقدیر است.

وی در رمورد برخی آثار به ظاهر هنری مانند فیلم عنکبوت مقدس گفت: متاسفانه کسانی به ظاهر هنرمند هستند، اما به باورهای اعتقادی مردم خیانت می کنند فلذا هنرمند واقعی کسی است که در راستای اعتلای ارزش های جامعه گام برمی دارد.

اسماعیلی در نهایت اذعان کرد: عشق و علاقه ی مردم به شهدا و عالمان نشان دهنده بصیرت مردم در تشخیص جایگاه فرهنگ و ارزش های یک ملت است و این خط مشی باید ادامه داشته باشد تا الگوی آیندگان شود.

انتهای پیام/

نوشته آیت الله شاهچراغی؛در مکتب تشیع همانند چراغی روشن است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: