به گزارش بی‌رسانه، محمدرضا صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اعلام این مطلب که نرخ بیکاری استان در سال ۹۹، ۷.۷ درصد و نرخ بیکاری کشور در این سال ۹.۶ درصد بوده است اظهار داشت: علاوه بر این نرخ تورم استان در ۹۹-۱۴۰۰، ۳۳.۳۸ درصد و در کشور ۳۶.۴۱ درصد بوده است؛ ضریب جینی که معادل توزیع عادلانه ثروت است، در کشور ۰.۳۸ و در استان ۰.۳۴ است.

صادقی در توضیح ارقام مربوط به ضریب جینی گفت: هرچه رقم ۰.۳ به سمت یک میل کند، شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی بیش‌تر است؛ بنابراین هرچه این رقم کم‌تر باشد، شرایط مطلوب‌تر است و خوشبختانه این رقم در استان ما از میانگین کشوری، کم‌تر است؛ علاوه بر آن، استان سمنان در سرانه تولید ناخالص، در رتبه ششم کشور قرار دارد؛ در نفوذ بیمه درمانی نیز چهارمین استان کشور هستیم.

وی با اشاره به نفوذ ۷۳ درصدی بیمه تأمین اجتماعی در استان سمنان گفت: از این نظر، استان سمنان در جایگاه سوم کشور قرار دارد؛ در حوزه‌های مرتبط با سرانه تخت‌های بیمارستانی نیز استان سوم یا چهارم کشور هستیم؛ استان سمنان در حوزه تعداد معادن نیز در رتبه پنجم کشور قرار دارد؛ استان سمنان در برخی حوزه‌های معدنی نظیر گچ، سنگ‌نمک، سلستین،زئولیت، سیلیس زینتی، سولفات‌سدیم سنگی و… در کشور اول است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان این که استان سمنان یکصدهزار دانشجو و استاد دارد گفت: معادل همین رقم نیز دانش‌آموز و معلم در استان وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در بخش دیگری از سخنان خود آزاد شدن ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع ارزی را از آثار اجرای طرح تحول اقتصادی عنوان کرد و گفت: به واسطه ارز ترجیحی، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رانت پرداخت شده است و امید می‌رود که با اجرای این طرح، از این رانت‌ها جلوگیری شود.

نوشته ضریب جینی در استان سمنان چقدر است؟ اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: