به گزارش خبرنگار مرآت؛ در چهلمین سالروز پیروزی فتح خرمشهر قرار داریم و بار دیگر باید آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی و ایثارگری رزمندگان اسلام که موجب پیروزی سرافرازانه و عزتمندانه در برابر دشمنان بود، مرور شود.

تقی مرادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به پیروزی معجزه آسای رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس گفت: صدام و حامیان او تصور می کردند ظرف یک هفته می توانند تا تهران پیشروی کنند اما برخلاف تصور انها ایمان و اراده مردم ایران مانند سد آهنین در برابر آنها قرار گرفت.

مرادی در ادامه اذعان کرد: کسی  در دنیا نمی تواند برخلاف خواست  و اراده خداوند حرکت کند و در جنگ نابرابر و تحمیلی که برعلیه کشور ما انجام گرفت هیچ کس گمان نمی کرد که در این شرایط که ما اصلا امادگی دفاع نداریم بتوانیم بر دشمن پیروز شویم. امام اراده خداوند بر این بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تقسیم جنگ تحمیلی به پنج مرحله گفت: نخستین گام از این مراحل پنجگانه، هجوم همه جانبه صدام و حامیان وی به کشورمان بود که به اشغال ۱۵ هزار کیلومتر از خاک کشورمان انجامید.

وی تثبیت مرزها و ایستادگی در برابر دشمن را مرحله دوم جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: با نصرت الهی و توکل برخداوند و رهبری حضرت امام (ره) بالاخره دشمن که تا ۱۳ کیلومتری اهواز پیشروی کرده بود متوقف شد.

مرادی بیرون راندن دشمن از خاک کشور و تسلط بر منافقان و دشمن داخلی که بنی صدر سردسته انها بود را بعنوان  مرحله سوم جنگ تحمیلی دانست و افزود: اولین عملیات با  “فرماندهی کل قوا، خمینی روح خدا” به عنوان نخستین حمله موفق نیروهای کشورمان به دشمن متجاوز بود و در این عملیات کوچک حدود ۳۰۰۰ کیلومتر از مناطق اشغال شده آزاد شد.

وی از عملیات طریق القدس و آزادسازی بستان به عنوان یک عملیات موفق دیگر در سال های نخست دفاع مقدس نام برد و گفت: در ادامه فتح بزرگ با آزادسازی خرمشهر محقق شد.

وی در توضیح جمله ی تاریخی حضرت امام که “خرمشهر را خدا آزاد کرد” اظهار داشت: از یک طرف توان نظامی ما با دشمن قابل قیاس نبود از این رو قطعا نصرت الهی و معجزه الهی سبب پیروزی شده است و از سوی دیگر به جهت آنکه رزمندگان دچار غرور و خود باختگی نشوند امام این جمله را بیان فرمودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در کمتر از سه روزعلی رغم خستگی و مداومت عملیات و برخلاف تصور خود رزمندگان که توان ادامه ندارند خداوند رعب و وحشتی در دل آنها ایجاد کرد که موجب شد  ۱۹ هزار نفر اسیر گرفته شدند.

وی از آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر دیگر از مناطق اشغال شده در عملیات آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: در این عملیات بزرگ بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی‌ های بزرگ با فتح خرمشهر شروع شد، افزود: آزادی خرمشهر یک نقطه عطف در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

مرادی با بیان اینکه بعدها عملیات های متعددی انجام و مناطق اشغالی آزاد شد افزود: صدام و حامیان آنها تصور نمی کردند که رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را آزاد کنند.

بنا به گفته مرادی در روزهای دفاع مقدس رزمندگان ما با دیدن صحنه های مجروحیت شهدا و جانبازان متوقف نمی شدند و قدرت ایمان و اراده به انها انگیزه می داد و تجهیزات دشمن آنها را متوقف نکرد  و این موفقیت ها رقم خورد.

وی در رابطه با تغییر رویه دشمن پس از فنتح خرمشهر ابراز کرد: پیش از فتح خرمشهر دشمن تصور تسلط بر کشور را همچنان در سر می پروراند اما پس از شکت در خرمشهر به دنبال اتش بس و صلح بودند و البته عده ای هم در داخل ساده لوحانه به دنبال ان بودند که با بصیرت امام پس از فتح خرمشهر جنگ متوقف نشد.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد:  امروز اگر قرار است در جهاد کبیر مقاومت کنیم باید از خواسته های دشمن تبعیت نکنیم و متاسفانه امروز شاهد ان هستیم دشمن با جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار مردم است.

وی درنهایت اذعان کرد: تمام هشت سال دفاع مقدس با وجود سختی ها و دلاوری های رزمندگان تنها جهاد اصغر بود و بعد ازجنگ تا به امروز افراد بسیاری را شاهد هستیم که از خط انقلاب دور شدند و راه را گم کردند و بر نفس خود نتوانستند غلبه کنند و از این رو باید مراقب باشیم تا در دام دشمن نیفتیم.

انتهای پیام/

نوشته دوران دفاع مقدس جهاد اصغر و جنگ نرم امروز جهاد اکبر است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: