به گزارش مرآت؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ۳۰ اردیبهشت ماه روزملی جمعیت گفت: همانطور که معظم له فرمودند پیری جمعیت یک مسئله هولناک برای آینده کشور است و باید برای حل این معضل اهتمام جدی صورت گیرد.

خطیب جمعه این هفته شهر سمنان در ادامه افزود: فروردین امسال ۵۶۹ مورد تولد در استان سمنان ثبت شد و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۲۲ فرزند متولد شدند و این آمار نشان دهنده کاهش ۸.۵ درصدی تولد است.

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه افزایش نسل از ضروری ترین فرائض مسئولین است،بیان کرد: مجلس قوانین فرزند آوری را توصیب کرده و رئیس جمهور هم بربکارگیری آن توسط دستگاه های اجرایی تاکید کردند اما در کنار ان باید در زمینه فرهنگ سازی عمومی نیز جدیت شود.

وی به بیان مصادیقی نیز در این مورد اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی پزشکان و ماماها به جای تشویق زنان درهنگام وضع حمل رفتارهای بسیار زشتی را با بانوان نشان می دهند که باید این چنین مواردی اصلاح شود.

امام جمعه سمنان در ادامه سخنان خود با توجه به آمار کاهش جمعیت در ایران و مقایسه با سایر کشورهای جهان ابراز کرد: نرخ کاهش جمعیت  طی ۳۰سال گذشته در دنیا ۳۳ درصد و در مقابل در ایران ۷۰ درصد بوده که نشان دهنده سرعت پیری جمعیت در کشور ما است.

حجت الاسلام مطیعی بحث افزایش نسل را یک موضع مهم در تمامی ابعاد امنیتی و اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه هزینه های سالمندی در کشور بسیار بالاست و ضعف نیروی انسانی یک کشور را در برابر تهدیدات نظامی آسیب پذیر می کند و قطعا باید همگان بر این مهم اهتمام ورزند.

امام جمعه سمنان افزود: دشمنان با دروغ گویی و القای ناامیدی و  ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ضربه به ساختار و ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند و برای خنثی‌سازی دسیسه بدخواهان ضرورت دارد مسوولان و شهروندان هوشیار باشند.
وی با تاکید بر جهاد تبیین تصریح کرد: اهتمام ویژه در  اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین کلید مبارزه با دشمن است.
وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان، یادآور شد: مسوولان با اهتمام ویژه در اجرای مسئولیت نقشی مهم در ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان دارند.

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به جر احی اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی فساد زا بیان کرد: این تصمیم دولت می تواند به حل مشکلات معیشتی مردم کمک کند اما باید جلوی گرانی های بی منطق گرفته شود و نظارت بر بازار و کنترل اخلال گران و مفسدان با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن سوم خرداد ماه اذعان کرد: همانطور که امام راحل فرمودند این روز را باید نصر عظیم نام نهاد و این روز یک افتخار ابدی برای اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره گرامیداشت شهدای روحانیت افزود: شهدا طلایه‌داران معنویت و اخلاق هستند و ملت ایران و جوانان مدیون فداکاری شهدا هستند.

وی افزود: هفته آینده در شاهرود گرامیداشت۱۱۳ شهدای روحانیت برگزار می‌شود و انتظار می‌رود آحاد مردم در این مراسم حضور پرشور داشته باشند.

انتهای پیام/

نوشته افزایش جمعیت نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد/ سوم خرداد ماه شاه کلید پیروزی اسلام است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: