محمدحسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه دو رویداد ملی و مذهبی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم گفت: با توجه به نزدیکی به این دو رویداد ضرورت داد مایحتاج نیازمندان سطح استان سمنان از طریق حمایت‌های خیرین و همچنین کمک‌های دولتی تأمین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در ادامه افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این‌ خصوص انجام‌گرفته و با اولویت‌بندی‌های لازم  البسه و کفش و ارزاق عید نوروز و ماه مبارک در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته با هوشمند شدن ارائه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) زمینه اعتماد بیشتر خیرین به این نهاد فراهم شده است، افزود: ارائه خدمات هوشمند موجب شفافیت بیشتر ارائه خدمات این نهاد شده و به‌ موجب آن خدمات تکراری و بدون اولویت در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد و بدین‌ طریق زمینه تجلی مشارکت بیشتر فراهم شده است.

بنا به گفته ذوالفقاری تا کنون کمک‌های مردمی  نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و این موضوع نشان‌دهنده اعتماد بیشتر خیرین به نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی جامعه  ایجاد شغل است و کمیته امداد توانسته با ایجاد بیشترین اشتغال در سال جاری  جزو سه دستگاه برتر قرار بگیرد.

وی از حمایت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مستاجر در سطح استان سمنان خبر داد و افزود: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ خانوار از این تعداد  فرم (ج) آنها سبز شده و در قالب یک برنامه چهار ساله احداث و خرید مسکن این خانوارها انجام می‌شود که تاکنون ۳۰۰ واحد تحویل داده شده و همچنین تحویل   700 واحد در حال ساخت نیز نیز در دستور کار است.

ذوالفقاری از ارائه مواسات و کمک مؤمنانه برای پنجمین سال متوالی خبر داد و ابراز کرد: در این راستا غذای گرم و سبد کالا و اطعام با کمک خیرین و گروه‌های جهادی و تکایا و مساجد در اختیار نیازمندان در کاه مبارک رمضان قرار داده می‌شود.

Shares: