به گزارش خبرنگار مرآت؛ در پی تصمیم مشترک ستاد کرونا و وزارت آموزش‌و‌ پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه بازگشت مدارس به روال عادی بازگشتند.

و البته این موضوع نشان از اهتمام و جدیت دولت سیزدهم بر رفع مشکلات آموزش مجازی و پایان دادن به نگرانی ها  در مورد سطح  سواد دانش آموزان طی دوسال درگیری کشور با ویروس کرونا داشت.

و به دلیلی افت تحصیلی دانش آموزان زمزمه هایی از افزایش یک ماهه بازه سال تحصیلی وکتبی شدن آزمون های مدارس  به میان بود و برخی والدین و دانش آموزان نسبت به امتحان حضوری اعتراضاتی داشتند.

یحیی هادی پور رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در توضیح شیوه برزگاری امتحانات پایان ترم در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ دوره‌های تحصیلی صرفاً به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

هادی پور در ادامه افزود: به دلیل شرایط کرونایی کشور و ضعف تحصیلی دانش آموزان از سمت وزارتخانه بررسی و پیمایش غیر محسیوسی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان به عمل آمد و قرار بر افزایش مدت تحصیلی مطرح شد.

بنا به گفته هادی پور از سوی دیگر تصمیم گیری در مورد ادامه روند فعالیت مدارس منوط به تصمیم گیری در کار گروه شد و در این میان یک فاصله ای برای تصمیم گیری ایجاد شده و برخی مدارس به روال سابق آزمون های پایان ترم را برگزار کردند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه، بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ ها از روز یک‌ شنبه یکم تا روز پنج‌شنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ و در مناطق گرمسیری، تصمیم‌گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.

هادی پور افزود: در دوره اول ابتدایی پایه‌های اول، دوم و سوم در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، در پایان سال تحصیلی، آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود. این آزمون به صورت کلاسی بوده و تمام فرایندهای آن اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم مربوطه است.

انتهای پیام/

نوشته امتحانات تمام پایه های تحصیلی حضوری و کتبی است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: