به گزارش مرآت، ایرج مصطفوی  با اشاره به فعالیت یک سامانه در این استان که از روز پنجشنبه بعد از ظهر آغاز و تا شب شنبه فعال است اظهار داشت: از بعد از ظهر پنجشنبه وزش باد در قالب نقاط با سرعت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه فعالیت این سامانه در قالب نقاط با سرعت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی مرکزی و همچنین در روز شنبه بیشتر در نیمه شرقی فعال است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بارش باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ را برای آسمان این استان پیش‌بینی کرد و گفت: بارش باران و رگبار و رعد و برق به‌تدریج از روز پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات آغاز و در روز جمعه نیز در قالب نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و نیمه شرقی فعال است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه گفت: از روز شنبه دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

مصطفوی درباره احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید و تندباد و گردوخاک هشدار داد و گفت: به دلیل رگباری بودن بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به‌صورت منطقه‌ای وجود دارد.

وی همچنین درباره احتمال خسارات ناشی از تگرگ هشدار داد و گفت: امکان اختلال در تردد در محورهای استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان لایروبی جوی‌ها، آبراهه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد محورهای استان، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت است، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی توصیه می‌شود.
منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته هواشناسی استان سمنان هشدار نارنجی صادر کرد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: