به گزارش مرآت؛ جعفر کاشانی  ابراز داشت: حوادث کار در استان سمنان سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش پنج درصدی داشت.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی بین پیمانکاران و کارفرمایان لازمه کاهش حوادث کار است، گفت:  حوادث کار در این استان بیشتر مربوط به فعالیت در زمینه کارهای ساختمانی و معدنی، کارگاهی و کارخانه است و حوادث کار در حوزه صنفی کمتر است.

وی ادامه‌ داد: سمنان استانی معدنی است و بر همین اساس فراوانی حوادث  کار استان در این بخش است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان هر حادثه‌ای را که به دلیل کار ایجاد شود جزو حواث کار دسته‌بندی می‌کند و این نوع دسته‌بندی موجب اختلاف ارائه آمار در حوادث کار استان سمنان است.

کاشانی ابراز داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تنها بر فعالیت کارگاه‌هایی که دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی مانند سازمان جهادکشاورزی، ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، نظارت دارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تلاش بازرسان کار برای ارتقای فرهنگ انجام کار ایمن به وسیله کارگران و نظارت موثر بر پیاده سازی نظامهای مدیریت ایمنی در کارگاه‌ها توسط کارفرمایان، گفت: صرف انرژی و برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ ایمنی و استقرار نظام مدیریت ایمنی در کارگاه‌ها به طور مستقیم بر صیانت از نیروی کار فعال و منابع مادی کشور در برابر حوادث تاثیر دارد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در رعایت دستورالعمل‌های ایمنی نقشی مهم در حوادث کار دارد و  استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای کاهش حوادث کار در استان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

نوشته حوادث کارگری سال گذشته مرگ ۱۷ نفر را در استان سمنان رقم زد اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: