به گزارش مرآت؛ مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پیش‌بینی‌ها از انتقال توده غبار به استان و افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی از صبح فردا / چهارشنبه حکایت دارد.

ایرج مصطفوی با اشاره به غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه نواحی غربی در اثر این سامانه، افزود: افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا پیش‌بینی هواشناسی برای روز چهارشنبه در استان سمنان است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط به ویژه نیمه غربی و مرکزی استان سمنان و از شب کاهش نسبی غلظت غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: پرهیز از تردد در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، سالمندان،  خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، خودداری از ورزش و فعالیتهای بدنی در فضای باز و پرهیز از کوهنوردی، مهمترین توصیه های هواشناسی به مردم استان سمنان در سه روز آینده است.

وی به حضور سامانه پرفشار دیگری از ظهر پنجشنبه تا شنبه آینده اشاره کرد و گفت: وزش باد شدید و احتمال خسارت ناشی از توفان، هشدار زرد دیگر هواشناسی است.

مصطفوی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز ۱۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: دمای بیشتر نقاط استان طی ۲ روز آینده تا سه درجه افزایس می یابد و سپس روز پنجشنبه کاهشی نامحسوس پیش‌بینی می‌شود.

نوشته هوای استان سمنان سه روز آینده غبارآلود می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: